فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه "صدای مشاور" جهت ارائه مشاوره رایگان به افراد، گفت: این سامانه با داشتن كارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره در حوزه های مختلف به افراد تماس گیرنده مشاوره می دهد.
وی افزود: سال گذشته 31 هزار و 90 تماس با این سامانه برقرار شد كه بیشترین این تماس ها مربوط به اختلالات اضطرابی و ترس ناشی از كرونا بود.
وی خاطرنشان كرد: سال گذشته از مجموع تماس های گرفته شده، 2815 تماس با موضوع ترس و اضطراب ناشی از كرونا بوده است.
محمدی گفت: اختلافات زناشویی، مشكلات بین فردی، اختلالات روانی مانند ترس و اضطراب و اعتیاد هم به ترتیب از دیگر عمده ترین محورهای تماس های افراد بوده است.
این مسئول تصریح كرد: در حال حاضر 14 كارشناس ارشد و دكترای مشاوره و روانشناسی در این سامانه در سه شیفت كاری فعالیت دارند.
محمدی خاطرنشان كرد: تا پیش از كرونا ساعت كار این مركز هشت صبح تا 19 بعدازظهر بود، اما در دوران شیوع كرونا از سال گذشته ساعت كار این سامانه افزایش یافته و از هشت صبح تا 24 شب ادامه دارد.
مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه یادآور شد: تمامی تماس های گرفته شده با این سامانه رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای تماس گیرندگان ندارد.
محمدی خاطرنشان كرد: افراد می توانند همه روزه در ساعات یاد شده در زمینه های مختلف تحصیلی، ازدواج، طلاق، افكار خودكشی ودیگر مشكلات خانوادگی و روانشناختی با سامانه "صدای مشاور" با شماره تماس 1480 تماس گرفته و مشاوره دریافت كنند.
انتهای پیام