دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مدیركل بهزیستی استان زنجان از فضای نامناسب شهری برای معلولان انتقاد كرد
 
گروه استان ها - مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه تثبیت اشتغال مددجویان در اولویت قرار دارد گفت: اگر كارفرمایی مددجوی تحت پوشش بهزیستی را به كار بگیرد به مدت پنج سال بیمه حق كارفرمایی را بهزیستی پرداخت می كند.
مدیركل بهزیستی استان زنجان از فضای نامناسب شهری برای معلولان انتقاد كرد
گروه استان ها - مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه تثبیت اشتغال مددجویان در اولویت قرار دارد گفت: اگر كارفرمایی مددجوی تحت پوشش بهزیستی را به كار بگیرد به مدت پنج سال بیمه حق كارفرمایی را بهزیستی پرداخت می كند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، محمد محمدی قیداری در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه اظهار داشت: آنچه كه مسلم است بهزیستی مولود انقلاب است و جز سازمان های موفق در مسائل اجتماعی بوده كه در بحث های مختلف از جمله مسائل میدانی مانند اعتیاد، طلاق و سایر زمینه ها با دو رویكرد تخصصی و حمایتی انجام وظیفه كرده است.

وی افزود: در بهزیستی با سه استراتژی كار را دنبال می كنیم كه پیشگیری از معلولیت ها در اولویت قرار دارد و از طریق تشخیص در دوره جنینی و بررسی مسائل ژنتیكی انجام می شود، سپس پیشگیری از اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی و استراتژی سوم توانمند سازی معلولان مورد توجه قرار دارد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه با مدارس و آموزشگاه ها در زمینه "آموزش" تفاهم نامه انعقاد كرده ایم خاطرنشان كرد: در حالی كه خط 123 در راستای گزارش كودك آزاری و همسر آزاری فعالیت دارد، مراكز مشاوره و تلفن گویای 1480 در راستای پاسخگویی به سوالات در زمینه مشكلات خانوادگی به صورت همه روزه از ساعت هشت صبح تا 12 شب فعال است.

وی با اشاره به توانمند سازی معلولان گفت: اولویت ما پیشگیری از معلولیت است اما درصورت وجود معلولیت بحث توانمند سازی مطرح می شود، در همین راستا فعالیت های مداخله ای ازجمله توان بخشی، آموزش برای كسب درآمد و ایجاد اشتغال و در نهایت ازدواج و تشكیل خانواده است تا بتوانند هزینه و مخارج زندگی خود را تامین كنند و مولد باشند كه هدف نهایی ما رسیدن به این نقطه است بر همین اساس 21 هزار معلول تحت پوشش داریم و این مراحل برای تمام معلولان انجام می شود.

بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود
آخرین وضعیت درمانی "رئیس سازمان بهزیستی" پس از ابتلا به كرونا
سازمان بهزیستی تصرف ملك معلولان در سنندج را تأیید كرد / آیا پای نماینده مجلس در میان است؟
محمدی قیداری با اشاره به مراكز مثبت زندگی تصریح كرد: یكی از كارهایی كه در بحث پرونده ها انجام دادیم مراكز مثبت زندگی بودند كه خدمات را به محل زندگی مددجویان منتقل كردیم. در هر محلی كه 450 پرونده وجود داشت یك مركز افتتاح كردیم و 22 وظیفه را به این مراكز انتقال دادیم تا مددجویان به راحتی در همسایگی خود به این مراكز مراجعه كرده و از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.

وی گفت: ما تمام توان خود را به كار می گیریم كه محیط شهر را مناسب سازی كنیم تا معلولان بتوانند در جامعه حضور پیدا كنند اما با این حال معلولان از شرایط موجود راضی نیستند. متاسفانه فضای شهری مناسب معلولان نیست و ما همواره این نكات را به مسئولان گوشزد كرده ایم.

این مسئول با بیان اینكه نزدیك به 3 هزار مسكن از ابتدای نهضت مسكن تاكنون ساخته شده گفت: تمامی این مسكن ها تحویل داده شده و در حال حاضر اولویت با خانواده هایی است كه دارای دو معلول هستند، در همین راستا در بحث مسكن معلولان استان زنجان جز استان های پیشرو است كه از سال 94 شروع شده است.

مدیركل بهزیستی استان زنجان به سهمیه های مسكن استان زنجان اشاره كرد و افزود: 108 نفر سهمیه شهری وجود داشت كه خوشبختانه كاملا این تعداد محقق شد و به واجد شرایط تحویل داده شد؛ لازم به ذكر است كه برای هر خانواده كمك بلاعوض 140 میلیون تومانی نیز شد.در روستاها هم 168 واجد شرایط وجود داشت كه از این تعداد 165 نفر به بانك مراجعه كردند و خوشبختانه 150 نفر به پایان كار رسیده اند. همچنین پنج مورد مسكن برای زنان سرپرست معلولان به شكل رایگان ساخته و تحویل داده شد.

محمدی با بیان اینكه بیماری كرونا به بسیاری از مشاغل آسیب زده عنوان كرد: تثبیت اشتغال مددجویان در اولویت قرار دارد؛ اگر كارفرمایی مددجوی تحت پوشش بهزیستی را به كار بگیرد به مدت پنج سال بیمه حق كارفرمایی را بهزیستی پرداخت می كند.

وی در پایان گفت: امسال بحث پویش ضیافت همدلی را داریم و از مردم عزیز خواستاریم كه به نیازمندان و مددجویان كمك كنند زیرا در شرایطی كه به دلیل بیماری كرونا به وجود آمده بسیاری از مشاغل فعالیت ندارند و بر همین اساس كمك مردمی زیادی لازم است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۸:۳۲ - ۳۰/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱