دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون 14 هزار معلول و سالمندان در مراكز نگهداری
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از واكسیناسیون 14 هزار معلول و سالمندان در مراكز نگهداری خبر داد و گفت: فرایند واكسیناسیون مددجویان در مراكز با تسریع وزارت بهداشت ادامه دارد.
واكسیناسیون 14 هزار معلول و سالمندان در مراكز نگهداری
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از واكسیناسیون 14 هزار معلول و سالمندان در مراكز نگهداری خبر داد و گفت: فرایند واكسیناسیون مددجویان در مراكز با تسریع وزارت بهداشت ادامه دارد. - اخبار اجتماعی -
محمد نفریه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی كرونا مبنی بر واكسیناسیون گروه های اولویت دار اظهار كرد: مراكز نگهداری معلولان و سالمندان و پرسنل این مراكز همانند كادر درمان در اولویت واكسن كرونا قرار دارند.

وی تصریح كرد: همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت در مرحله نخست 20 هزار دوز واكسن كرونا به جامعه هدف سازمان بهزیستی در مراكز نگهداری تحویل خواهد شد كه براساس آخرین آمار تا به امروز 14 هزار نفر از سالمندان و معلولان در مراكز نگهداری واكسیناسیون شده اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور همچنین از تزریق مرحله دوم واكسن به برخی از مددجویان در مراكز نگهداری خاطرنشان كرد: در برخی از استانها مرحله دوم واكسن به مددجویان پس از 4 هفته آغاز شده است و این فرایند ادامه دارد.

نفریه تصریح كرد: متاسفانه برخی از استانها نیز علیرغم تذكرات داده شده از سوی وزارت بهداشت نسبت به واكسیناسیون سالمندان و معلولان در مراكز نگهداری تعلل می كنند كه امیدواریم باتذكری كه وزارت بهداشت داده شده است این استانها نسبت به عقب ماندگی خود در ارتباط با تزریق واكسن كرونا اقداماتی را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینكه 70 تا 75 هزار واكسن مورد نیاز سازمان بهزیستی است، گفت: 70 تا 75 هزار سالمند، معلول و بیمار روانی و ذهنی به همراه مددكارانشان و پرسنل در مراكز نگهداری معلولان و سالمندان نگهداری می شود كه بنابر اعلام ستاد ملی كرونا سالمندان و معلولان و همچنین پرسنل آنها در مراكز نگهداری واكسیناسیون می شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور همچنین با اشاره به انتشار خبری مبنی بر واكسیناسیون دو نفر در یكی از مراكز نگهداری سالمندان اسفراین خاطرنشان كرد: این موضوع در حال بررسی است اما این دو فرد هم كه واكسن تزریق كردند از پرسنل مراكز نگهداری بودند و مانعی هم ندارد اما برخی از افراد با انتشار اخبار نادرست منجر به لطمه زدن به سرمایه اجتماعی می شوند.

بهزیستی هیچ آماری در رابطه با اقدام به خودكشی در اختیار ندارد
آخرین وضعیت درمانی "رئیس سازمان بهزیستی" پس از ابتلا به كرونا
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۴۹ - ۰۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۵