دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

توضیحات بهزیستی درخصوص تخلف در تزریق واكسن خانه سالمندان /دریافت كننده واكسن از شاغلان مركز است
 
به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ یك روز پس از اعلام خبری مبنی بر اینكه یك مدیر خانه سالمندان در اسفراین سهمیه واكسن كرونای خانه سالمندان را به تعدادی از اعضای خانواده اش تزریق كرد، سازمان بهزیستی با هدف شفاف سازی و تنویر افكار عمومی اطلاعیه ای را صادر كرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: برابر سند ملی واكسیناسیون و براساس بند 2 مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت كرونا "واكسیناسیون سالمندان و افراد دارای معلولیت مراكز شبانه روزی و كلیه پرسنل برای پیشگیری از انتقال بیماری در اولویت اول گسترش واكسیناسیون قرار دارند."

1. مصاحبه فرماندار محترم اسفراین مربوط به مركز نگهداری سالمندان طلوع شادی این شهرستان بوده است كه هم اكنون 27 سالمند در این مركز نگهداری می شوند، از این تعداد به 25 سالمند واكسن تزریق شده است و دو نفر از سالمندان به دلیل ابتلا به كرونا و بیماری شرایط دریافت واكسن را نداشته اند.

2. از 15 نفر پرسنل مركز به 12 نفر واكسن تزریق شده است و به 2 نفر به دلایل خاص و یك نفر پرستار مركز كه قبلاً واكسن را دریافت نمودند، واكسن تزریق نشده است.

3. بررسی های اولیه نشان می دهد كه فرآیند واكسیناسیون در این مركز طبق پروتكل های ابلاغی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و با حضور و نظارت نماینده دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی در محل مركز انجام شده است.
 
4. درخصوص فردی كه حسب اعلام فرماندار شهرستان به علت فامیلی با مدیر مركز با وجود عدم اشتغال در مركز، واكسن دریافت كرده است، براساس بررسی انجام شده نامبرده شاغل در مركز و دارای سوابق بیمه ای است. 

5. برابر دستورالعمل های موجود و ابلاغی هیچ منع قانونی برای اشتغال به كار اعضاء واجد شرایط خانواده موسس یا موسسین، تحت عنوان پرسنل مراكز اعم از پرسنل تخصصی و خدماتی و اداری وجود ندارد، طبق بررسی های اولیه اعضای خانواده صاحب امتیاز مركز مورد اشاره فرماندار محترم اسفراین، شاغل در مركز بوده اند كه از بیمه تأمین اجتماعی مركز نیز بهره مند هستند. پدر خانواده نیز شاغل در مركز و دارای بیمه بازنشستگی است. از این رو برابر سند ملی واكسیناسیون و بند 2 پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت كرونا هر فردی كه بعنوان پرسنل در مراكز اقامتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می نماید با هدف پیشگیری از انتقال بیماری كرونا باید واكسینه شود.

بی تردید مجموعه مدیران و پرسنل سازمان بهزیستی كشور با همراهی و همكاری شبكه گسترده شركای كاری غیردولتی، خصوصی و خیریه خود اجاره هیچ نوع سوء استفاده و اعمال نفوذ در فرایند واكسیناسیون مددجویان مقیم مراكز شبانه روزی را نخواهند داد نمونه روشن این موضوع، ابتلاء ریاست محترم سازمان بهزیستی كشور در این ایام به بیماری كرونا و بستری در بیمارستان است.  

قابل ذكر است كه بیش از 20 هزار نفر از كاركنان مراكز شبانه روزی توانبخشی در طول 14 ماه از شیوع بیماری كرونا با تمام وجود از 51 هزار سالمند و افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن كه عموماً دارای شرایط خاص و نقص سیستم ایمنی هستند مراقبت نموده اند و با این همت، تلاش، مراقبت و ایثار مدیران، كاركنان، مراقبین، كادر اداری و خدماتی و ... نه تنها میزان ابتلا به بیماری و فوت جامعه هدف نسبت به شرایط عادی بیشتر نشده بلكه در مقایسه با همه گیری این بیماری در مراكز مراقبتی سطح دنیا، عملكرد سازمان بهزیستی و شركای كاری غیردولتی خود در این حوزه، درخشان و قابل افتخار می باشد كه قطع یقین انتشار اینگونه خبرها مانند مصاحبه شتاب زده و بدون تحقیق و بررسی فرماندار محترم اسفراین موجب آسیب به اعتماد جامعه و تضییع حقوق تلاشگران این عرصه خواهد بود.  

در پایان تاكید می نماید واكسیناسیون مددجویان مقیم مراكز نگهداری سازمان بهزیستی براساس پروتكل های ابلاغی وزارت بهداشت و با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دانشگاه های علوم پزشكی انجام می شود و در صورت بروز تخلف در فرایند واكسیناسیون بدون اغماض با متخلف یا متخلفین برخورد لازم انجام خواهد. 

 

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۹:۴۹ - ۳۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۵