دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دبیرخانه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در قم
 
مدیركل بهزیستی استان قم از افتتاح دبیرخانه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در قم خبرداد.
دبیرخانه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛مركز قم،مهدی پهلوانی در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور با تشریح اقدامات این اداره كل در بخش های مختلف پرداخت: با توجه به عقب ماندگی 15 ساله استان قم در تاسیس مراكز بهزیستی، با مشاركت خیرین در حال اخذ مجوز برای تاسیس مراكز بهزیستی به روز و مدرن در استان قم هستی در همبین راستا افتتاح دبیرخانه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت كه با كمك مسئولین و تامین اعتبار امیدواریم به زودی انجام پذیرد .

مدیركل بهزیستی استان قم با بیان اینكه در سال گذشته 24 مركز خدمات مثبت زندگی در 24 محله استان قم مستقر و زیر نظر اداره كل بهزیستی استان آغاز به كار كرده اند، گفت: 8 هزار پرونده مستمری بگیران سازمان بهزیستی نیز به این مراكز واگذار شده و در این مراكز بیش از 6 هزار مرتبط با این پرونده ها با مسئولان بهزیستی استان برگزار شده است.

مدیر كل بهزیستی استان قم با اشاره به اینكه برنامه های توانمندسازی در زمینه های مختلف نیز برای آنها پیش بینی و تعریف شده است، افزود: راه اندازی اولین مركز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد نیز از دیگر اقدامات این اداره كل در سال 99 بود كه با برنامه های پیش بینی شده یك ساله سعی در ریشه كن كردن اعتیاد افراد داشته است.

وی راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سامانه دیده بان و مشاوره اعتیاد را از دیگر اقدامات این اداره كل در سال جهش تولید دانست و ادامه داد: در ایام شیوع كرونا پذیرای 6 هزار نفر از مددجویان به صورت مستقیم در قرنطینه های پیش بینی شده بودیم و متاسفانه 5 نفر از افراد تحت پوشش را به علت ابتلا به كرونا از دست دادیم.

مهدی پهلوانی با بیان اینكه واكسیناسیون 217 سالمند و 70 پرسنل مراكز نگهداری سالمندان از دیگر اقدامات در راستای كاهش مبتلایان سالمندان در استان داشتیم، گفت: پرداخت شهریه دانشجویی به 276 معلول و مددجو و الكترونیكی شدن فرآیند صدور مجوز فرزند خواندگی در سال گذشته كه با اعطای 15 فرزند خوانده به خانواده ها انجام گرفته است.

مدیركل بهزیستی استان قم با اشاره به اینكه در حال حاضر 200 خانواده در استان قم نیز تقاضای فرزند خواندگی از بهزیستی قم را دارند، افزود: در سال 1399، 45 فرزند نیز بازپیوند شده اند و به خانواده های زیستی و یا بستگان درجه یك واگذار شده اند.

وی با تاكید بر اینكه حمایت از خانواده های تحت پوشش این سازمان یكی دیگر از اقدامات ما خواهد بود، ادامه داد: در سال گذشته با كمك خیرین به خانه دار شدن 40 مددجو كمك كرده ایم و 417 كودك كار را ساماندهی كرده ایم.

مدیر كل بهزیستی استان قم شماره كارت مجازی 6367957076182588 مشاركت های بهزیستی استان را برای دریافت هدیه نقدی و شماره تلفن 09109073205 را برای دریافت هدایای غیر نقدی اعلام كرد و افزود: آماده دریافت وجوه و كمك های نقدی و غیر نقدی افراد و شهروندان برای حمایت از مددجویان و معلولان از طریق مختلف هستیم.
   تاریخ: ۱۳:۱۷ - ۰۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳