دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اطلاع رسانی برای تزریق واكسن كرونا از طریق ارسال پیامك به سرپرست خانوار انجام می شود
 
دكتر جعفر صادق تبریزی با تاكید مجدد بر اینكه پیامی كه در شبكه های مجازی مبنی بر ثبت نام برای دریافت واكسن كرونا دست به دست می شود جعلی است، گفت: این كار یك شیطنت است و چنین پیامی از سوی وزارت بهداشت نبوده است. آدرسی كه اعلام شده است مربوط به پرونده الكترونیك سلامت است كه (...)
دكتر جعفر صادق تبریزی با تاكید مجدد بر اینكه پیامی كه در شبكه های مجازی مبنی بر ثبت نام برای دریافت واكسن كرونا دست به دست می شود جعلی است، گفت: این كار یك شیطنت است و چنین پیامی از سوی وزارت بهداشت نبوده است. آدرسی كه اعلام شده است مربوط به پرونده الكترونیك سلامت است كه تنها پزشكان، مراقبین سلامت و بهورزان به آن دسترسی دارند و پس از ارائه خدمت به مردم آن را در پرونده درج می كنند. نام كاربری و كد ورود به سایت به هیچ كس داده نمی شود.

رئیس مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت كه با صداوسیما گفت و گو می كرد، افزود: بررسی های بیشتر در حال انجام است تا با شناسایی عاملان این اتفاق، برخورد های لازم با آن ها صورت گیرد.

تبریزی درباره افرادی كه قرار است بر اساس اولویت بندی سند ملی واكسیناسیون طی هفته های آینده تزریق واكسن داشته باشند، اظهار كرد: این افراد یا در سامانه های سطح اول پرونده الكترونیك دارند و یا ندارند. اكنون بیش از 85 درصد افراد پرونده الكترونیك سلامت دارند و در طول زمان شیوع كووید19 با آن ها تماس گرفته شده و مورد غربالگری تلفنی قرار گرفتند یا توصیه های لازم برای عدم ابتلا به بیماری به آن ها شده است. اما افرادی كه فاقد پرونده الكترونیك سلامت هستند می توانند با مراجعه به نزدیك ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سكونت خود، در مدت زمانی كوتاه (15 دقیقه) اقدام به تشكیل این پرونده كنند.

رئیس مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت گفت: تنها مدرك مورد نیاز برای ثبت نام پرونده الكترونیك سلامت، در دست داشتن كارت ملی است و در صورتی كه بیماری زمینه ای دارند باید مداركی برای اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به دقت ثبت شود.

وی افزود: از طرف دیگر ساز و كاری را دنبال می كنیم كه ظرف هفته آینده تكمیل شده و سپس از آن طریق با آدرس و نام وزارت بهداشت از طریق ارسال پیامك برای سرپرست خانوار روش انجام كار را به مردم اطلاع رسانی خواهیم كرد.

تبریزی افزود: البته اكثر افراد دارای پرونده الكترونیك سلامت هستند و بهورز آن ها در روستا یا مراقب سلامت در شهر با آن ها تماس خواهند گرفت و زمان تزریق واكسن را به آن ها اعلام می كنند كه به پایگاه مربوطه رفته و واكسن كرونا را دریافت می كنند.

رئیس مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت تاكید كرد: جای نگرانی وجود ندارد و به محض تامین واكسن، اقدامات مربوط به تزریق آن بر اساس اولویت بندی سند ملی واكسیناسیون برای تمام جمعیت صورت خواهد گرفت.

تبریزی تاكید كرد: نحوه فراخوان از طریق رسانه های جمعی بویژه صدا و سیما خواهد بود كه اطلاع رسانی شود چه گروه سنی در چه بازه زمانی برای دریافت واكسن مراجعه كنند و سپس ارسال پیامك و هماهنگی تلفنی از سوی بهورز یا مراقب سلامت صورت می گیرد.

-
-
منبع خبر:
روزنامه امین
   تاریخ: ۱۲:۵۵ - ۰۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲