دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

هیچ دانشجوی پزشكی در اثر كرونا فوت نشده است
 
هیچ دانشجوی پزشكی در اثر كرونا فوت نشده است
سیما سادات لاری با اشاره به حضور 240 هزار دانشجوی پزشكی، ابراز داشت: در طرح مشاوره ای كه صورت گرفته و 27 هزار دانشجو در این مشاوره شركت كردند، 11 درصد گفتند ابتلا به كرونا داشتند و 5.5 درصد در اعضای خانواده و نزدیكان خود فوتی داشتند.حدود 10 درصد دانشجو مبتلا شدند اما هیچ دانشجو یا دستیاری فوت نشدند.

به گزارش خبرگزاری موج، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در نشست خبری با اشاره به اینكه 600 نفر از دانشجویان در این دوره شیوع كرونا مبتلا شدند گفت:علی رغم اینكه بحث باید عدم حضور فیزیكی را در فعالیت فرهنگی داشته باشیم اما بیش از 10 جشنواره بزرگ برگزار كردیم.

وی ادامه داد: بیش از 50 پروژه در دانشگاه ها تكمیل شده و بیش از 20 درصد خوابگاه های متاهلی افزایش پیدا كرده است؛همچنین تلاش می كنیم وام ودیعه مسكن در مجلس افزایش پیدا كند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: رزدینت های ما فاقد بیمه سلامت بودند اما الان 3 هزار نفر از آنها بیمه سلامت شدند. وام دستیاری دادیم كه بیش از 3 هزار نفر از اینها وام دستیاری گرفته اند.

لاری با اشاره به اجرای طرح هم قدم، بیان داشت:دانشگاه های علوم پزشكی ملزم شدند تا با تك تك افراد دانشجو تماس بگیرند و بحث مشكلات روانی در دوران كرونا را كنترل كنند. همچنین طرح مشاوره آنلاین در سراسر دانشگاه های علوم پزشكی را اجرا می كنیم.

وی با بیان اینكه فعالیت ورزشی دانشگاه های علوم پزشكی تعطیل نشد و باشگاه مجازی ورزشی ایجاد شد،افزود:سه كتاب در حوزه رهایی از اضطراب و سائل مربوط به بهداشت روان تدوین شده و تلاش داریم پروژه های نیمه كاره را تكمیل كنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینكه وام دستیاری به همه دستیاران پرداخت خواهد شد، افزود: بیمه تامین اجتماعی برای این افراد و بیمه سلامت دستیاری را هدف قرار داده ایم تا اجرا كنیم.

لاری با اشاره به اینكه سابقه طولانی در خصوص تولید واكسن داریم و تقریبا در آستانه صد سالگی انستیتو پاستور هستیم، تصریح كرد: خیلی از واكسن ها را ما صادر می كنیم. كرونا بیماری پیچیده بود و در شرایط اضطرار بحث اینكه اگر بخواهیم مجوز بهداشت جهانی بگیرند باید سه مرحله بالینی راگذرانده و تاییدیه بگیرد اما اكنون در حالت اورژانسی هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینكه كوبا در خصوص تولید واكسن امكانات خوبی دارد،گفت:مطمئن باشید مطمئن ترین واكسن را از مطمئن ترین راه وارد می كنیم و موظف هستیم تا آماده شدن واكسن خودمان، واكسن را تهیه كنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تاكید كرد: به مردم اطمینان میدهیم واكسنی وارد كشور می شود كه مطمئن باشد و اینكه این بحث مطرح می شود كه باید تاییدیه بهداشت جهانی را بگیرد بسیاری از اینها هنوز تاییدیه نگرفته اند و در نوبت تایید یه قرار دارند.

لاری ابراز داشت:معمولا 30 درصد دانشجویان ما در دانشگاه های علوم پزشكی وجود دارند و و برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شده است و شرایط متناسب با وضعیت رنگ مناطق مختلف تعیین می شود و آموزش مجازی ارائهشده و شرایط همچنان به این شكل خواهد بود.

وی با اشاره به حضور 240 هزار دانشجوی پزشكی، ابراز داشت: در طرح مشاوره ای كه صورت گرفته و 27 هزار دانشجو در این مشاوره شركت كردند، 11 درصد گفتند ابتلا به كرونا داشتند و 5.5 درصد در اعضای خانواده و نزدیكان خود فوتی داشتند.حدود 10 درصد دانشجو مبتلا شدند اما هیچ دانشجو یا دستیاری فوت نشدند.

معاون دانشجویی وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: امسال تلاش كردیم تا در بودجه سال آینده افزایش پیدا كند و تصویب شد و بودجه وام دستیاری به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا كرد و سال آینده به همه دستیاران وام 15 میلیون تومانی اختصاص داده می شود.

لاری با اشاره به اینكه بسته بیمه تكمیلی برای دستیاران در نظر گرفتیم، متذكر شد: اگر 100 میلیارد تومان تامین شود، این كار عملیاتی می شود. اكنون 8 هزار نفر برای وام دستیاری ثبت نام كردند و 3 هزار نفر از این تعداد نیز دریافت كرده اند.

وی اضافه كرد: صد درصد دانشجویان بیمه حوادث هستند و هر اتفاقی در دانشگاه برای آنها بیفتد، دانشجویان علوم پزشكی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.

لاری یاداور شد:بازگشایی دانشگاه های علوم پزشكی بستگی به شرایط استانها دارد و برنامه اموزشی به صورت مجازی ارائه می شود. اكنون چالش وسائل حفاظتی در دانشگاه های علوم پزشكی حل شده استو مشكلی وجود ندارد و همه دانشگاه ها نیز اتاق ایزوله دارند و ملزم به انجام تست از هر دانشجویی كه وارد دانشگاه می شود و اگر دانشجو بخواهد به خانه برود هم تست گرفته می شود.
منبع خبر:
موج
   تاریخ: ۱۱:۳۷ - ۱۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷