دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

چگونگی دریافت خدمات درمانی، بدون دفترچه بیمه
 
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند كه توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف كامل دفترچه نیست و دفترچه هایی كه هنوز برگ بیمه های آن به پایان نرسیده تا استقرار كامل نسخه نویسی الكترونیك و ارائه خدمات سلامت در بستر ...
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تشریح كرد؛ چگونگی دریافت خدمات درمانی، بدون دفترچه بیمه
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند كه توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف كامل دفترچه نیست و دفترچه هایی كه هنوز برگ بیمه های آن به پایان نرسیده تا استقرار كامل نسخه نویسی الكترونیك و ارائه خدمات سلامت در بستر الكترونیك معتبر هستند.



به گزارش وبدا، دكتر مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان از اول اردیبهشت 1400 برای خدمات بهتر و سریع تر به مردم و البته دلایل دیگر اقدام به كاهش كاربرد دفترچه های خدمات درمانی كرده است. در واقع هدف این سازمان این است كه در راستای ارتقای دولت الكترونیك، طرح نسخه نویسی الكترونیك را به گونه ای ساماندهی و اجرا كند كه دیگر نیازی به استفاده از دفترچه های كاغذی نباشد.

وی گفت: بیمه شدگان در صورت مراجعه به پزشك برای احراز هویت با كد ملی باید یكی از مدارك خود از جمله دفترچه قبلی كه هنوز برگ های آن تمام نشده، كارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه را باید همراه داشته باشند.

دكتر رضایی افزود: پزشك معالج پس از احراز هویت اقدام به ویزیت می كند و در صورت لزوم به تجویز دارو، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می پردازد. در این مرحله نسخه الكترونیك توسط پزشك صادر می شود و بیمه شده می تواند با مدارك هویتی و كد ملی، سایر قدم های درمانی مثل مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و غیره را انجام دهد.

وی یاد آور شد: اگر به هر دلیلی پزشك امكان صدور نسخه الكترونیك را نداشت نسخه كاغذی صادر می شود اما بیمه شدگان حتما باید توجه داشته باشند كه نسخه هایی كه از پزشك دریافت می كنند حتما نام و نام خانوادگی، تاریخ ویزیت و كد ملی در آن درج شده باشد.

دكار رضایی خاطرنشان كرد: بیمه شدگان می توانند با تماس با سامانه پاسخگویی 1666 كه به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است و یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس WWW.IHIO.GOV.IR جهت افزایش اطلاع رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه ای مطلع شوند. بیماران خاص نیز همانند سایر بیمه شدگان می توانند از وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.این بیماران با پسوند خاص در استعلام ها مشخص می شوند.
به گفته دكتر رضایی تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از كد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه های درمانی و 10 رقم اول شماره سریال دفترچه صورت می گیرد و پذیرش نوزادان در بخش بستری نیز تا زمان صدور شناسنامه تا یك ماه از طریق شناسنامه مادر امكان پذیر است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان تصریح كرد: بیمه شدگان در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی می توانند با سامانه مركز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به شماره 1666 تماس بگیرند.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۶:۳۷ - ۳۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵