دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سیاست های جدید دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه نشریات اعلام شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

سیاست های جدید دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه نشریات اعلام شد

كارشناس ارزیابی مجلات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ارائه گزارش كوتاهی از عملكرد چند ماه گذشته حوزه نشریات، سیاست های جدید دانشگاه در این حوزه را اعلام كرد.

محمد حاجی باقر در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، در این باره گفت: همواره در تحقق اهداف كلان و بلند مدت، علاوه بر برنامه ریزی، " تلاش و پیگیری مستمر نظارت بر عملكرد و آسیب شناسی وضعیت موجود "، یكی از عوامل مهم می باشد، لذا طی سال های اخیر، این امر اجرایی شده و در دوره كنونی نیز ادامه یافته است.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته و در جلسات متعددی كه با حضور سردبیران و كارشناسان محترم مجلات و مسئول محترم شركت پشتیبان برگزار شد، مجموعه نقاط ضعف و قوت مسیر طی شده، بررسی و در جلسه ای با حضور معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه، پیشنهادهای لازم ارایه شد و اجرای آنها در دستور كار سال جاری (1400) قرار گرفت.

حاجی باقر اظهار داشت: « به روز شدن پرداخت حق الزحمه داوری مقالات »، از جمله سیاست های اتخاذ شده برای امسال است، چرا كه یكی از مشكلات چند سال گذشته مجلات كه باعث طولانی شدن روند داوری و همین طور طولانی شدن روند انتشار مجلات می شد، این معضل بود كه با توجه به جلسه اخیر با معاون محترم توسعه منابع و مدیریت دانشگاه و تاكید ایشان بر حل مشكل، پرداخت هفتگی حق الزحمه داوری مقالات ابلاغ شد.

وی افزود: در راستای حفظ كیفیت و ارتقای مقالات ورودی و در جهت مانع زدایی از پذیرش مقالات، با موافقت معاون محترم تحقیقات و حمایت رئیس محترم دانشگاه، « هزینه ارایه مقاله به مجلات دانشگاه، رایگان شد » و در واقع، تمامی مجلات دانشگاه از ابتدای سال جاری، بدون هزینه نسبت به پذیرش مقاله اقدام می كنند.

این كارشناس ارزیابی مجلات دانشگاه همچنین با اشاره به اینكه از جمله مسائل مهم و تاثیر گذار در روند چاپ مقالات دانشگاه، فرایند بررسی و ارجاع مقالات به داوران می باشد كه بعضا با وقت محدود سردبیران محترم، این روند طولانی می شد، گفت: برای حل این مشكل، در تعدادی از مجلات دانشگاه از جمله " توانبخشی " (لاتین) و " سالمند "، با « انتصاب دبیران بخشی »، به سردبیران محترم كمك شد تا مسیر و زمان چاپ مجلات كوتاه تر شود.

حاجی باقر افزود: با توجه به اینكه مجلات دانشگاه در نمایه های بین المللی تحت بررسی است و این مهم، از جمله عوامل موثر در تثبیت و توسعه اخذ نمایه های بین المللی می باشد، ان شاالله با تلاش مستمر عزیزان در این حوزه، روند موفقیت های مجلات ادامه یافته و بزودی شاهد افزایش تعداد مجلات نمایه شده و همین طور كسب نمایه های جدید برای مجلات دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۷:۰۶ - ۰۳/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷