دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مدیركل بهزیستی: مراكز اورژانس اجتماعی ایلام 2 برابر شد
 
ایلام - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان ایلام گفت: تعداد مراكز اورژانس اجتماعی این استان در دولت تدبیر و امید به 2 برابر افزایش یافته است.
مدیركل بهزیستی: مراكز اورژانس اجتماعی ایلام 2 برابر شد ایلام - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان ایلام گفت: تعداد مراكز اورژانس اجتماعی این استان در دولت تدبیر و امید به 2 برابر افزایش یافته است.

زهرا همتی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مراكز اورژانس اجتماعی تا پایان دولت نهم و دهم چهار مركز بوده كه در دولت تدبیر و امید با افزایش 2 برابری به هشت مركز و پوشش 50 هزار نفر افزایش یافته است.

وی از افزایش پایگاه های خدمات اجتماعی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تعداد این پایگاه ها نیز از یك مركز به شش مركز افزایش و حمایت آنها از خانواده های مناطق محروم از 2 هزار و 500 نفر دولت قبل به 11 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

مدیر كل بهزیستی ایلام، تشكیل ‭‭‭‭‭‭‭‭‭400‬‬‬‬‬‬‬‬‬ گروه خدمات مالی خرد با عضویت شش هزار و 100 نفر از زنان و جوانان روستایی با هدف اشتغال در مناطق روستایی را از دیگر اقدام های انجام شده در دولت تدبیر عنوان كرد و یادآور شد: گروه های مالی خرد نیز ابتكار دولت جدید بوده است.

برقراری بیمه تكمیلی زنان سرپرست خانوار و كودكان چند قلو

مدیركل بهزیستی ایلام همچنین از برقراری بیمه تكمیلی زنان سرپرست خانوار به تعداد یك هزار نفر و كودكان چند قلو به تعداد یك هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭411‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گفته همتی، همچنین در اجرای طرح تامین یك وعده غذای گرم، شمار كودكان زیر پوشش قرار گرفته این طرح در دولت قبل سه هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭200‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر بوده كه در دولت تدبیر با پوشش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭100‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ درصدی به شش هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭650‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه كرد: همچنین در اجرای طرح تامین بخشی از شهریه خانواده های نیازمند پوشش این طرح از چهار هزار و 998 خانوار به شش هزار و 412خانوار افزایش یافته است.

مدیركل بهزیستی ایلام، پوشش مستمر اعضا خانواده های با سرپرست زن و بی سرپرست حوزه اجتماعی را از هشت هزار و 400 نفر دولت قبل به 15 هزار و 209 نفر، توانمندسازی و اشتغال پایدار مددجویان از 870 نفر به 2 هزار و 293 نفر، تامین ودیعه مسكن زنان سرپرست خانوار از 180 نفر به 550 نفر را از اهم فعالیت های این اداره كل در دولت های نهم و دهم و تدبیر و امید بیان كرد.

همتی تاكید كرد: پوشش گروه های همیار زنان سرپرست خانوار از 24 گروه به 58 گروه، تعداد موسسه های غیر دولتی و كلینیك های مددكاری از 15 مركز به 35مركز و ادغام آنها به 44 مركز مثبت زندگی برای ارایه خدمات نویب به جامعه هدف را از دیگر فعالیت های این اداره كل در دولت تدبیر و امید عنوان كرد.

برچسب ها
- استان ایلام
- اورژانس اجتماعی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۳۸ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۲