دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

پارسال 864 شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی ایجاد شد
 
بجنورد- ایرنا- معاون مشاركت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پارسال به مددجویان این نهاد در استان پرداخت شد كه برای 864 نفر از این افراد شغل ایجاد شد.
پارسال 864 شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی ایجاد شد بجنورد- ایرنا- معاون مشاركت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پارسال به مددجویان این نهاد در استان پرداخت شد كه برای 864 نفر از این افراد شغل ایجاد شد.

جواد ابرغم روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات توسط 16 بانك عامل پرداخت شد و بانك ملی با 71 میلیارد ریال، ملت27 میلیارد ریال، سپه و صادرات 23 میلیارد ریال، توسعه تعاون با 15 میلیارد ریال بیشترین پرداختی ها را داشتند.

وی افزود: دامداری و كشاورزی شامل كشت زعفران، راه اندازی كارگاه عرقیجات، كشت زعفران، گل محمدی و بادام بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات را در استان داشته است.

معاون مشاركت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی تصریح كرد: سال 98 نیز220 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد كه امسال رشد 32 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

به گفته وی، در حال حاضر 400 مددجو نیز پشت نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند و 30 پرونده نیز آماده پرداخت شده است.

ابرغم افزود: در سال جاری نیز پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات را به سازمان بهزیستی كشور پیشنهاد داده ایم و این میزان از تسهیلات در صورت تصویب، قابل توجه است و كمك زیادی به اشتغال مددجویان استان خواهد كرد.

معاون مشاركت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینكه طرح های اشتغال زایی و حمایتی تاثیر بسزایی در جامعه بخصوص برای اقشار آسیب پذیر دارد یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار مددجویان، مهم ترین وظیفه بهزیستی و اولویت برنامه های این سازمان است.

وی خاطرنشان كرد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، كارفرمایانی كه در این زمینه اقدام كرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون كار به كار گیرند، به ازای اشتغال به كار هر فرد، مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود كارمزد چهار درصد دریافت می كنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم كارفرمایی مددجویان و معلولانی كه با استفاده از تسهیلات كارفرمایی مشغول به كار شده اند سهم بسزایی در اشتغال پایدار برای گروه های هدف دارد.

38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی هستند كه 19 هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، كودكان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد كه 44 درصد آنان در نواحی روستایی سكونت دارند.

برچسب ها
- تسهیلات بانكی
- اشتغال زایی
- خراسان شمالی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۲۰ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۴