دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

احتمال تغییر تاریخ برگزاری آزمون دستیاری/ابتلای 11درصد دانشجویان علوم پزشكی به كرونا
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از احتمال تغییر زمان برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری خبر داد و گفت: جلساتی در این خصوص با وزیر بهداشت برگزار شده و احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد كه جزییات آن اعلام خواهد شد.
احتمال تغییر تاریخ برگزاری آزمون دستیاری/ابتلای 11درصد دانشجویان علوم پزشكی به كرونا به گزارش ایسنا؛ دكتر سیما سادات در نشست خبری كه امروز به صورت مجازی برگزار شد در پاسخ به ایسنا در خصوص آخرین تصمیم وزارت بهداشت در خصوص زمان برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیار تخصصی گفت: این آزمون هر ساله در اسفند ماه برگزار می شود. امسال به دلیل شیوع كرونا در اردیبهشت برگزار شد و به همین جهت، دسیتاران به فاصله برگزاری این آزمون اعتراض داشتند.

وی در ادامه تاكید كرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت اصرار داشتند كه نباید زمان برگزاری آزمون دستیاری تغییر كند چرا كه بر هم خوردن نظم این آزمون موجب خواهد شد كه در سال آینده برنامه ریزی سخت تر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاكید كرد: آخرین اطلاعات در خصوص زمان برگزاری آزمون دستیاری این است كه اخیرا مسئولان معاونت آموزشی جلسه ای با وزیر بهداشت داشتند و احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد اما در خصوص جزییات آن اطلاعی ندارم.

سخنگوی وزارت بهداشت به آخرین وضعیت ابتلا دانشجویان علوم پزشكی به ویروس كرونا اشاره كرد و تاكید كرد: ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی طرحی با عنوان "طرح همدلی" برای دانشجویان علوم پزشكی طراحی كردیم كه بر اساس این طرح وضعیت اضطراب، افسردگی، شرایط روحی و روانی دانشجویان را مورد سنجش قرار دهیم كه بررسی وضعیت ابتلا به كرونا نیز یكی از بندهای این طرح است.

دكتر لاری تاكید كرد: در طرح همدلی سه سوال از دانشجویان علوم پزشكی در خصوص ابتلا به كرونا ویروس پرسیده شده است كه سوال اول به ابتلا خود دانشجو، سوال دوم ابتلا بستگان نزدیك و سوال سوم نیز فوت آنها اشاره دارد. بر این اساس از حدود 240 هزار دانشجوی علوم پزشكی حدود 27 هزار نفر در این طرح شركت كردند.

وی خاطر نشان كرد: 11 درصد دانشجویان شركت كننده در طرح همدلی عنوان كردند كه خودشان و 16 درصد خانواه های آنها به ویروس كرونا ابتلا شده اند و 5 و نیم درصد آنها نیز تاكید كردند در بین بستگان و خانواده آنها فوتی داشتند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه 10 درصد دانشجویان حاضر در خوابگاه ها نیز به كرونا مبتلا شدند، گفت: از بین 60 تا 70 هزار دانشجوی علوم پزشكی كه در خوابگاه ها حضور دارند نیز فقط 10 درصد آنها به كرونا مبتلا شدند و خوشبختانه دانشجوی فوتی بر اثر كرونا نداشتیم.

ادامه دارد
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۱ - ۱۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱