دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون كرونای سالمندان اصفهان رو به اتمام است
 
دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان گفت: واكسیناسیون كرونای سالمندان مستقر در مراكز تحت پوشش بهزیستی اصفهان رو به اتمام است.
نصف جهان: دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان گفت: واكسیناسیون كرونای سالمندان مستقر در مراكز تحت پوشش بهزیستی اصفهان رو به اتمام است.

پژمان پورشبانان با بیان اینكه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت واكسیناسیون افراد مستقر در مراكز بهزیستی در كشور و به تبع آن در استان اصفهان آغاز شده است، اظهار داشت: برای واكسیناسیون این افراد واكسن های اسپوتنیك وی روسیه و آسترازنیكای دانماركی استفاده می شود.

وی با بیان اینكه در فاز اول واكسیناسیون سالمندان در دستور كار است، ابراز داشت: در این زمینه برخی از مراكز نگهداری سالمندان در استان هر دو مرحله واكسیناسیون را انجام داده اند و برخی دیگر نیز واكسیناسیون مرحله اول را آغاز كرده اند.

عوارض ناشی از دریافت واكسن كرونا ناچیز بود

دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان اضافه كرد: عوارض ناشی از واكسیناسیون كرونا بین افراد واكسینه شده در مراكز تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان در حداقل بوده است.

وی با بیان اینكه پس از واكسیناسیون مراكز سالمندان مراكز اعصاب و روان و پس از آن معلولان ذهنی - حركتی را در دستور كار داریم، اضافه كرد: در این زمینه باید توجه داشت كه آن دسته از افرادی كه به تازگی به كرونا مبتلا شده اند و كسانی كه دارای بیماری زمینه ای مهار نشده دارند و یا آن دسته از افرادی كه به واكسن حساسیت دارند امكان واكسیناسیون را ندارند.

پورشبانان با اشاره به وضعیت مناسب شیوع كرونا در مراكز تحت پوشش بهزیستی اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر امكان پذیرش مددجویان در هیچ یك از مراكز بهزیستی را نداریم مگر اینكه حكم قضائی صادر شود كه دراین صورت نیز قبل از ورود افراد به مراكز بهزیستی باید تست پی سی آر را انجام دهند و در صورت منفی بودن تست در مراكز پذیرفته می شوند.

10 بیمار مبتلا به كرونا در مراكز بهزیستی اصفهان در قرنطینه هستند

وی گفت: در حال حاضر یك نفر از مددجویان در مراكز درمانی بستری است و 10 نفر نیز در مراكز به صورت قرنطینه دوره درمان را سپری می كنند.

دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در مجموع در مراكز نگهداری كودكان بهزیستی استان اصفهان تنها یك كودك زیر 14 سال به كرونا مبتلا شده است.

وی اضافه كرد: در مجموع 17 نفر در مراكز تحت پوشش بهزیستی اصفهان بر اثر كرونا جان خود را از دست داده اند.
   تاریخ: ۱۷:۲۵ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰