دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دومین جلسه بررسی مشكلات اجتماعی كووید 19 از دیدگاه ارگونومی مشاركتی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دومین جلسه بررسی مشكلات اجتماعی كووید 19 از دیدگاه ارگونومی مشاركتی برگزار شد

جلسه دوم ارگونومی مشاركتی در بررسی مشكلات اجتماعی كووید 19، روز شنبه با حضور اعضای رصدخانه اجتماعی كووید 19 و اساتید مدعو، با مدیریت دكتر سیدفرهاد طباطبایی قمشه مدیر گروه ارگونومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه، این رویكرد كه توربین فكری نیز نامیده می شود، درصد دستیابی به لایه های فكری و ناخودآگاه شركت كنندگان است. این روش با رعایت اصل حریم شخصی انجام می شود تا افراد به دور از رودربایستی و آزادانه نظرات خود را در فضای مجازی (Adobe connect) طرح نمایند.

دیدگاه های مطرح شده به صورت تایپ شده، جمع آوری شد تا توسط شركت كنندگان اولویت ها تعیین شود. دو مورد اول، سه امتیاز و مورد سوم توسط هر شركت كننده، یك امتیاز داده شد. و در پایان جلسه، موارد براساس امتیازهای داده شده، اولویت بندی شدند.

این گزارش حاكیست كه مواردی همچون « اطلاع رسانی خطر از شفافیت برخوردار باشد، بدون شك كنترل اپیدمی امكان پذیر نخواهد بود مگر اینكه حمایت های اجتماعی گسترش پیدا كند، در ایران فرهنگ جمع گرایی تعریف نشده و كار گروهی بسیار سخت برنامه ریزی می شود، نگرانی مردم یعنی مالی، اشتغال، كاهش قدرت خرید و پولی در اولویت های دولت باشد، اعتماد آحاد مردم به یكدیگر، خستگی كادر درمان، در خصوص بستر اجتماعی باید سرمایه اجتماعی واعتماد مورد توجه جدی قرار بگیرد، برای اجرای هر كاری نیاز به برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی است، و در جامعه ما به طور پیوسته انجام نمی شود و بخشی از كار انجام می شود»، از جمله اولویت ها شناخته شدند.

.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۷:۳۰ - ۰۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶