دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نامه نگاری شریعتمداری با وزیر بهداشت برای تسریع در واكسیناسیون سالمندان و معلولان
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با انتقاد از رویه كُند واكسیناسیون معلولان و سالمندان، گفت: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مكاتبه ای را با نمكی وزیر بهداشت انجام داده است تا نسبت به سهمیه معلولان و سالمندان توجه شود.
نامه نگاری شریعتمداری با وزیر بهداشت برای تسریع در واكسیناسیون سالمندان و معلولان
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با انتقاد از رویه كُند واكسیناسیون معلولان و سالمندان، گفت: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مكاتبه ای را با نمكی وزیر بهداشت انجام داده است تا نسبت به سهمیه معلولان و سالمندان توجه شود. - اخبار اجتماعی -
محمد نفریه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی كرونا در ارتباط با اولویت های واكسیناسیون در كشور گفت: كادر درمان، سالمندان، معولان، بیماران روانی مزمن در مراكز نگهداری و همچنین جانبازان از گروه هایی هستند كه بر اساس مصوبه ستاد ملی كرونا باید در اولویت واكسیناسیون قرار بگیرند.

وی تاكید كرد: همچنین رتبه بندی برای فاز اول واكسیناسیون گروه های اولویت دار از سوی ستاد ملی كرونا مشخص شده است كه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نفریه با اشاره به اعلام وزارت بهداشت برای آغاز فاز دوم واكسیناسیون در سطح كشور افزود: روز گذشته خبری مبنی بر واكسیناسیون سالمندان بالای 60 سال و 70 سال به بالا و بیماران خاص اعلام شد و فراخوانی برای این موضوع شده است اما سوال اینجاست كه هنوز فاز نخست واكسیناسیون به پایان نرسیده است چگونه قرار است فاز دوم واكسیناسیون آغاز شود؟

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با انتقاد از روند كند واكسیناسیون در مراكز نگهداری از سالمندان و معلولان خاطر نشان كرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی كرونا قرار بود مددجویان در مراكز نگهداری در اولویت قرار بگیرند كه با احتساب پرسنل مراكز حدود 70 هزار تا 75 هزار واكسن مورد نیاز است كه قرار شد در فاز نخست بیست هزار نفر از سالمندان و معلولان در مراكز نگهداری واكسیناسیون شوند اما بر اساس آخرین آمار اخذ شده از 20 هزار دوز نیز 15 هزار نفر واكسیناسیون شده اند.

وی با اشاره به پیك چهارم كرونا گفت: متاسفانه به دلیل تعلل برخی از دانشگاه ها در استانها شاهد تشدید كرونا و همچنین افزایش فوتی ها در مراكز نگهداری هستیم كه این موضوع قابل پیگیری از سوی دستگاه های متخلف است. چرا كه به دلیل این تعلل مراكز در معرض خطر و افزایش فوتی قرار دارند و اگر مصوبه ستاد ملی كرونا به طور دقیق انجام شود با این مشكلات روبرو نخواهیم بود.

نفریه ادامه داد: در همین زمینه شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مكاتبه ای را با نمكی وزیر بهداشت انجام داده است تا نسبت به سهمیه معلولان و سالمندان توجه شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: هنوز فاز نخست واكسیناسیون گروه های پرخطر از جمله سالمندان و معلولان به پایان نرسیده است و وزارت بهداشت بنا دارد فاز بعدی واكسیناسیون را آغاز كند و در همین ارتباط خلط مبحث شده است. چرا كه هنوز بسیاری از معلولان و سالمندان واكسینه نشده اند و خطر مراكز نگهداری سالمندان و معلولان را تهدید می كند.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای كمك به مدیریت بحران كرونا در هند
افزایش 48 درصدی فوتی های كرونا در هفته گذشته
پیشنهاد راه اندازی سامانه مدیریت توزیع و تزریق واكسن كرونا
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۲۱ - ۰۶/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳