دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

219 نفر از سالمندان كردستانی واكسن كرونادریافت كردند
 
معاون توانبخشی بهزیستی كردستان گفت: تاكنون 219 نفر از سالمندان و كاركنان مركز سالمندان سنندج علیه ویروس كرونا واكسینه شده اند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مژگان مشفق معاون توانبخشی بهزیستی كردستان اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینكه سالمندان در میان گروه های اولویت دار تزریق واكسن كرونا قرار دارند، بنابراین سالمندانی كه زیرپوشش این نهاد بوده و در مراكز شبانه روزی هستند به دانشگاه علوم پزشكی استان معرفی شدند.

او افزود: براین اساس 219 نفر از سالمندان مراكز شبانه روزی بهزیستی استان در شهر های سنندج و سقز و همچنین پرسنل این مراكز واكسینه شدند و در این میان تعدادی از سالمندان با نظر نیرو های مركز بهداشت منع واكسن بوده و واكسینه نشدند.

معاون توانبخشی بهزیستی كردستان اضافه كرد: در حال حاضر هفت هزار و 209 سالمند در استان كردستان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و از راه های گوناگون از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند، اما این تعداد كه واكیسنه شدند در مراكز شبانه روزی بهزیستی مستقر هستند.

او با بیان اینكه این سالمندان بصورت شبانه روزی از خدمات مختلف از جمله توانبخشی، دارو درمانی، فیزیوتراپی و كار درمانی بهره مند می شوند، یادآور شد: از زمان شیوع ویروس كرونا تمام خدمات ارائه شده به سالمندان با رعایت پروتكل های بهداشتی انجام می شود و در بسیاری مواقع این خدمات بصورت مجازی است.

مشفق افزود: علاوه بر سالمندان، لیست سایر گروه های زیرپوشش این نهاد از جمله معلولان، كودكان كار و سایر گروه های هدف نیز برای دریافت واكسن به دانشگاه علوم پزشكی فرستاده شده است، كه بسیاری از این گروه ها در اولویت های بعدی قرار دارند.
   تاریخ: ۰۰:۰۸ - ۰۶/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷