دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

دفترچه بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفند صادر نمی شود
 
مدیركل تامین اجتماعی استان سمنان گفت : صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و خدمات به صورت الكترونیك به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می شود.
محمد اخلاقی مدیر كل تامین اجتماعی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و یكی از سیاست های سازمان تامین اجتماعی برای سهولت در ارائه خدمات به بیمه شدگان، حذف دفترچه و ارائه خدمات از طریق نسخه الكترونیك می باشد.

او افزود: بیمه شده شدگان تامین اجتماعی با كد ملی و كارت ملی به پزشكان مراجعه می كنند و نسخه الكترونیك بیمار با شماره ملی او در مراكز دیگر از جمله آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و ... با پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خدمات را دریافت می كند.

اخلاقی با بیان اینكه در خرداد ماه سال 99 تامین اعتبار دفترچه های درمانی حذف شد تشریح كرد: این دستورالعمل سازمانی بمنظور تسهیل در ارائه خدمات به مردم و كاهش مراحعات حضوری به مراكز بیمه تامین اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گرفت و كاهش 40 هزار مراجعه در طول یك ماه را بدنبال داشت.

مدیركل تامین اجتماعی استان سمنان ابرازداشت: متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر كشور از دیگر خدمات ارزنده ای بود كه در مرداد ماه سال جاری با دریافت 32 هزار میلیارد تومان از سوی دولت در سراسر كشور از جمله استان سمنان صورت گرفت و بخشی از مطالبات مستمری بگیران پیگیری و حقوقشان افزایش یافت.

به گفته او سازمان تامین اجتماعی با دریافت 60 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال آینده طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران ادامه و استمرار یابد تا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در حد مطلوب پرداخت شود.

اخلاقی ضمن اشاره به اینكه در آبان ماه امسال طرح دو شنبه های سی هفتادی آغاز شده ابرازداشت: 30 خدمت سازمان تامین اجتماعی از حالت حضوری به غیر حضوری تبدیل شده كه تاكنون از 20 خدمات رونمایی و 10 خدمت غیرحضوری دیگر تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

مدیركل تامین اجتماعی استان سمنان تاكید كرد: مردم برای دریافت خدمات به شعبات و مراكز سازمان تامین اجتماعی مراجعه نكنند و از طریق ورود به سامانه ESTamin.ir و درخواست های خود را ثبت و دریافت كنند.

انتهای پیام / گ
   تاریخ: ۱۰:۰۳ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰