دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

جایگاه رشته های توان پزشكی در توانمندسازی جامعه كجاست؟
 
معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: گفتاردرمانی نقش بسزایی در توانمندسازی افراد دارای اختلالات گفتاری دارد.
جایگاه رشته های توان پزشكی در توانمندسازی جامعه كجاست؟ فرهاد میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر گفتاردرمانی برای افرادی كه دچار اختلالات گفتاری هستند، اظهار كرد: گفتاردرمانی یكی از رشته های توان پزشكی است كه متخصصان مربوطه دوره های لازم را در دانشگاه ها طی می كنند و مهارت های لازم را به دست می آورند تا افرادی را كه دچار اختلالات گفتاری هستند، درمان كنند.

وی با بیان اینكه رشته های حوزه توان بخشی و توان پزشكی تاثیر به سزایی در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و پیشبرد اهداف حوزه توان بخشی دارند، تصریح كرد: در مراكز روزانه آموزش توان بخشی بهزیستی نیز گفتاردرمان گرها حضور دارند و طبق جدول به صورت گروهی یا انفرادی خدمات لازم را به افرادی كه دچار آسیب شده اند، ارائه می كنند و گفتاردرمان گرها نقش به سزایی در آموزش مهارت های گفتاری دارند.

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینكه خدمات گفتاردرمانی در مراكز روزانه یارانه ای تحت نظارت بهزیستی برای جامعه هدف رایگان بوده و در سطح شهرستان های استان نیز خانواده هایی كه به مراكز درمانی مراجعه می كنند، در راستای هزینه های خدمات گفتاردرمانی كمك می كنیم، ادامه داد: فردی كه دارای اختلالات گفتاری است نمی تواند آموزش های لازم را فرا بگیرد، اهداف خود را بیان كرده و ارتباط موثری با خانواده و جامعه داشته باشد ولی وقتی خدمات گفتاردرمانی ارائه می شود باعث می شود، فرد دارای آسیب نیز بتواند ارتباط موثری با خانواده و جامعه داشته باشد و آموزش های لازم را در سطوح مختلف كسب كند كه در آینده فرد، اشتغال و ... وی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به بحث كاردرمانی و ارائه خدمات این حوزه در مراكز روزانه آموزشی و توان بخشی بهزیستی مانند گفتاردرمانی نیز خاطرنشان كرد: كاردرمانی یكی دیگر از رشته های توان پزشكی است كه نقش مهمی در توانمندسازی معلولان ذهنی، جسمی و حركتی و نیز افراد دارای آسیب های مغزی كه دچار اختلال حركتی شده اند، دارد و در راستای آن آموزش های لازم برای كسب مهارت های زندگی ارائه شده و در پیشرفت های حركتی نیز تاثیر دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۲ - ۰۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱