دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

2 مركز قرنطینه دولتی به كودكان بهزیستی پایتخت اختصاص یافت
 
تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران گفت: 2 مركز قرنطینه دولتی در بهزیستی شهر تهران به كودكان بی سرپرست و بدسرپرست خدمات ارائه می دهد.
2 مركز قرنطینه دولتی به كودكان بهزیستی پایتخت اختصاص یافت تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران گفت: 2 مركز قرنطینه دولتی در بهزیستی شهر تهران به كودكان بی سرپرست و بدسرپرست خدمات ارائه می دهد.

حمید نریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مركز خیام و شهید اندرزگو تنها مراكز قرنطینه در بدو ورود كودكان به بهزیستی در شهر تهران است كه به این كودكان خدمات ارائه می كنند.

وی در خصوص نحوه پذیرش در این مراكز گفت: این مراكز پسران هفت تا 18 سال و دختران 6 تا 18 ساله بی سرپرست و بدسرپرست را از طریق گزارش كارشناس و مددكاری اورژانس اجتماعی 123، كلانتری و دادگاه ها با حكم قضایی و نامه ستاد پذیرش بهزیستی و پس از انجام آزمایشات اولیه از جمله كرونا پذیرش می كنند.

نریمانی افزود: این كودكان پس از پذیرش، توسط مددكار پرونده و روانشناس مصاحبه می شوند و پس از آن با ویزیت پزشك به آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات ایدز، هپاتیت و غیره فرستاده می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران گفت: مهمترین هدف این مراكز بازگرداندن فرزندان به آغوش گرم خانواده است كه این مهم با تلاش روانشناس و مددكاران انجام می شود.

این مقام مسئول گفت: مدت دوره پذیرش، 2 دوره 21 روزه است كه در مواقعی به بیش از این زمان نیز می انجامد و كودكان طی این مدت در قرنطینه خواهند بود.

وی عنوان كرد: پس از دوره قرنطینه در صورت نداشتن صلاحیت و توانایی خانواده، این كودكان در كمیته تخصصی برای ارجاع به مراكز نگهداری بهزیستی تعیین تكلیف می شوند.

نریمانی گفت: این فرزندان در صورت ترخیص به خانواده، تحت حمایت مالی و غیرمالی از سوی خیرین و سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

وی در خصوص مركز شهید اندرزگو گفت: مركز قرنطینه پسران شهید اندرزگو تنها مركز قرنطینه پسران در استان تهران است كه در سال 1375 تاسیس شده است.

وی افزود: در سال 99 مركز شهید اندرزگو 146 نفر پذیرش داشته كه با احتساب 32 كودك بازمانده از سال 98 در مجموع 178 نفر بوده است. از این تعداد 74 كودك به خانواده بازگردانده شدند و 85 كودك به مراكز نگهداری بهزیستی فرستاده شدند و در حال حاضر 19 كودك در مركز نگهداری می شوند.

وی در خصوص كاركنان این مراكز افزود: پرسنل این مركز شامل مدیر، پزشك، مددكار، مربی، روانشناس، نیروی اداری، انباردار، خدمه، راننده و تاسیسات است.

وی با اشاره به شرایط نگهداری در مركز خیام گفت: این مركز ویژه دختران است كه در 1388 تاسیس شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران گفت: تعداد فرزندان دختر در مركز خیام در سال گذشته 99 نفر، بازمانده از سال 98، 31 كودك كه در سال 99 تعداد 46 نفر ترخیص به خانواده شدند، 60 نفر به مراكز بهزیستی معرفی گشتند و 22 نفر در حال حاضر در مركز نگهداری می شوند.

نریمانی حضور و حمایت نیكوكاران عزیز در این زمینه را بسیار مؤثر و مفید دانست و گفت: یكی از نیازهای اساسی این كودكان حمایت های خانواده ها و كمك خیران است.

برچسب ها
- شهر تهران
- كودكان بی سرپرست
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۶ - ۱۳/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۴۳۱