دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

اشتغالزایی كمیته امداد البرز برای هزار و 930 بانوی سرپرست خانوار
 
محمد محمدی فرد، مدیركل كمیته امداد استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج، با اشاره به اینكه در حال حاضر 27 هزار بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت كمیته هستند، گفت: در این میان برای هزار و 930  نفر از این بانوان اشتغالزایی شده است؛ این بانوان در حوزه تولید پوشام، تولید ظروف سرامیك، مجسمه سازی، پرورش گل های زینتی، تراش سنگ، دامداری، طبخ غذا و حضور در طرح های دانش بنیان فعال هستند.

مدیركل كمیته امداد استان البرز، با بیان اینكه یكی از اساسی ترین فعالیت های كمیته امداد پایدارسازی طرح های خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار می باشد، افزود: طبق مصوبه ستاد بزرگداشت مقام مادر و روز زن در ایام الله دهه فجر تعدادی از مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی استان از طرح های موفق خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار كمیته امداد بازدید كردند.

محمدی فرد با اشاره به توانمندسازی اقتصادی با ایجاد اشتغال برای خانواده های موردحمایت كمیته امداد، ادامه داد: اشتغال زایی و كسب درآمد گام مؤثری در كاهش فقر و در امتداد تحقق جهش تولید می باشد.

این مقام مسؤول با توجه اینكه نظارت بر طرح های اشتغال شامل تمامی فرایند قبل، حین و بعد از اجرای طرح است، اظهار كرد: نظارت، مشاوره و ارائه راهنمایی های فنی و تخصصی به مددجویان باعث فراهم شدن زمینه توانمندسازی اقتصادی و كارآفرین شدن آن ها شده است.

 وی تصریح كرد: تحقق توانمندسازی خانواده های موردحمایت از طریق مشاوره شغلی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هرساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می شوند.

انتهای پیام/ج
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۴۵ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰