دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

آغاز فاز دوم واكسیناسیون سالمندان فارس
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اعلام كرد كه با ورود محموله جدید واكسن، از روز سه شنبه فاز جدید واكسیناسیون سالمندان در فارس آغاز می شود.
آغاز فاز دوم واكسیناسیون سالمندان فارس دكتر عبدالرسول همتی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه تا روز یكشنبه ١٢ اردیبهشت برای ٨٨ هزار نفر در فارس سهمیه واكسن دریافت شده است، گفت: روز دوشنبه ١٣ اردیبهشت قرار است 12 هزار دوز واكسن وارد فارس شود و از روز سه شنبه ١٤ اردیبهشت فاز دوم گروه سالمندان ٨٠ سال به بالا آغاز می شود.

او با بیان اینكه نهایتا تا فردا دوشنبه ١٣ اردیبهشت تزریق این میزان سهمیه پیش بینی شده در فارس به اتمام می رسد، گفت: سهمیه پیش بینی شده علاوه بر كادر بهداشت و درمان به بیماران خاص، جانبازان بالای ٥٠ درصد، پاكبانان، بخشی از آتش نشانان، سالمندانی كه در خانه سالمندان به سر می برند و گروه سنی سالمندان بالای ٨٠ سال هم اختصاص داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز خاطرنشان كرد: حدود 108 هزار دوز واكسن مرحله دوم نیز به جامعه هدف تزریق شده است.

همتی با بیان اینكه 4 سالن برای انجام واكسیناسیون در شیراز پیش بینی شده، گفت: دو سالن دیگر یكی در سالن بهزیستی در كوی زهرا و دیگری در محل نمایشگاه های بین المللی فارس در حال تجهیز است. همچنین یك سیستم خودرویی نیز برای این كار ویژه سالمندان در حال راه اندازی است.

او دلیل بخشی از ازدحام در برخی از مراكز واكسیناسیون در شهر شیراز را مشكل فرهنگی دانست و اضافه كرد: متاسفانه تعداد زیادی از افراد روزانه مراجعه می كنند بدون اینكه پیامكی برای آنها صادر شده باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز تاكید كرد: تنها اسامی اعلام شده باید به مراكز مراجعه كنند و خارج از ظرفیت واكسن زده نمی شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۰۰ - ۱۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۱