دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش خشونت های خانوادگی با شیوع كرونا
 
- جهان

افزایش خشونت های خانوادگی با شیوع كرونا

خشونت افزایش مصرف مشروبات الكلی در آمریكا از زمان همه گیری كرونا موجب تشدید خشونت های خانوادگی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: بر اساس نتایج مطالعات متعدد، خشونت خانوادگی در جریان همه گیری كرونا در آمریكا افزایش داشته است.

در تازه ترین مطالعه در این زمینه كه با مشاركت یك جرم شناس و دو اقتصاددان انجام گرفته و نتایج آن منتشر شده است، محققان خاطر نشان كرده اند شواهد بسیاری وجود دارد دال بر آنكه هر گاه دسترسی به الكل آسان تر می شود، سطح خشونت ها افزایش می یابد.

مثلا، هم موارد دستگیری به علت جرایم خشن و هم احتمال آنكه افراد قربانی جرایم خشن شوند، پس از سن 21 سالگی كه سن قانونی مصرف مشروبات الكلی در آمریكاست، افزایش می یابد. مردان مست كه همسران شان را كتك می زنند، تصویری روشن در همه فرهنگ ها است و این موضوع را شواهد علمی فراوانی تایید می كند كه زیاده روی در مصرف مشروبات الكلی را به ویژه با خشونت خانوادگی ارتباط می دهد.

به گفته این محققان، دستورات قرنطینه خانگی در ایام كرونا امری غیرمعمول بوده است از آن جهت كه دولت ها به ندرت چنین محدودیت های شبانه روزی را در مورد ترددها اعمال می كنند. با توجه به اضطراب و فشار ناشی از این همه گیری و از آنجائیكه افراد مست و قربانیان با هم در یك مكان بسته و بدون نظارت پلیس به سر می برند، مسلما خشونت خانوادگی تشدید می شود.

به عبارتی، طولانی شدن مدت زمان حضور اعضای خشن خانواده با هم در منزل و مصرف بیشتر مشروبات الكلی در خانه با تعطیلی مراكز عمومی تاثیر قابل توجهی بر افزایش پیوسته خشونت های خانوادگی در آمریكا داشته است.

منبع: كیهان
منبع خبر:
مشرق
   تاریخ: ۲۲:۴۶ - ۱۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱