دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین می شود
 
بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد سند جامع پیشگیری از معلولیت در استان تدوین شود تا براساس این سند و با مداخله دستگاه های مرتبط، آمار معلولیت استان را كاهش دهیم.
سند جامع پیشگیری از معلولیت در خراسان جنوبی تدوین می شود بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد سند جامع پیشگیری از معلولیت در استان تدوین شود تا براساس این سند و با مداخله دستگاه های مرتبط، آمار معلولیت استان را كاهش دهیم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در حاشیه نشست بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان ذیل ستاد توسعه خاوران، معلولیت را از مسایل مبتلا به استان عنوان كرد و گفت: آمار معلولیت در خراسان جنوبی بالاست و در برخی موضوعات، رتبه های برتر و اول كشوری را داریم.

وی افزود: بخشی از این معلولیت ها ناشی از اطلاعات ناكافی مردم در زمینه ازدواج و فرزندآوری است و بخشی نیز به حوادث و اتفاقات منجر به معلولیت مرتبط می شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان كرد: براساس آمار 80 درصد معلولیت ها مرتبط با مباحث زایمانی و مادرزادی است و رفع این مشكل به مداخله جدی دستگاه ها و مراقبت های لازم از طرف مردم نیاز دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، از مصوبات جلسه این بود كه سند جامع پیشگیری از معلولیت استان توسط دستگاه های مرتبط تدوین شود.

ملانوری افزود: امیدواریم با تدوین اسناد مرتبط با آسیب ها، استانی عاری از ناهنجاری های فرهنگی و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

وی گفت: یكی از موضوعات مهمی كه باید مورد توجه دستگاه ها و مردم قرار گیرد، پرداختن به آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های فرهنگی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینكه متولی مباحث فرهنگی، همه مردم هستند گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه دستگاه ها ضمن مداخله در مسایل فرهنگی، زمینه حضور بیشتر مردم را نیز فراهم كنند.

وی هدف از تشكیل این جلسه را بررسی مهمترین آسیب های موجود در استان و نحوه ورود و پرداخت به آنها عنوان كرد و افزود: اعتیاد، طلاق، كودك آزاری، همسرآزاری و نزاع از جمله آسیب های اجتماعی است و با توجه به اینكه استان هم از این آسیب ها بی نصیب نیست باید برنامه ریزی كنیم كه در قالب اسناد جامع، این آسیب ها را كاهش داده و به صفر برسانیم.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- حمید ملانوری
- خراسان جنوبی
- معلولیت
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۴۶ - ۱۴/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲