دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تلاش شهرداری برای كاهش آسیب های اجتماعی منطقه 12
 
نصف جهان: مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در بین مناطق پانزده گانه شهرداری رتبه سوم آسیب های اجتماعی را دارد از این رو برای كاهش این مسایل اقدامات ویژه ای در دستور كار قرار گرفت كه بسیاری از آنها عملیاتی شده است.

علی باقری اظهار كرد: یكی از مباحثی كه ارزش محلات را مشخص می كند، آسیب های اجتماعی است كه در راستای كاهش این مسائل اقدامات خوبی در منطقه 12 شهرداری انجام شده است.

وی با ابراز نگرانی از اینكه منطقه 12 در بین مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان رتبه سوم آسیب های اجتماعی را دارد، تصریح كرد: امروزه یكی از چالش های موجود تعداد قابل توجه زنان سرپرست خانوار است كه به علت نداشتن شغل دچار معضلات و مشكلات زیادی می شوند.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان ادامه داد: با شناسایی این آسیب ها، مركز توانمندسازی بانو امامی برای زنان سرپرست خانوار در محله كمتر برخوردار امیرالمومنین (ع) و ناصرخسرو احداث و سال گذشته در ایام دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افتتاح شد.

وی با بیان اینكه در این مركز به زنان سرپرست خانوار آموزش ها و مهارت های لازم در زمینه صنایع دستی داده می شود، گفت: پس از برگزاری دوره ها و گذراندن مراحل تئوری و عملی و تكمیل دوره آموزشی به هنرجویان گواهینامه ارائه می شود.

باقری تاكید كرد: انجام این اقدام باعث می شود زنان سرپرست خانوار علاوه بر امكان داشتن شغل و درآمد، در حوزه های مختلف روان شناختی همچون «خود كارآمدی»، «خود ارزشمندی و عزت نفس»، «كنترل بر زندگی»، «قدرت تصمیم گیری و حل مسئله» و افزایش سازگاری، توانمند شوند كه دست یابی به این هدف خود سرمایه ای پایان ناپذیر خواهد بود.

وی اظهار كرد: یكی دیگر از اقدامات در این منطقه راه اندازی سمن نیلی ویژه كودكان و نوجوانان است كه در طول سه سال فعالیت این مركز، اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از مشكلاتی كه به دلیل فقدان آموزش و یادگیری برای خانواده ها به وجود آمده، از طریق این مركز شناسایی می شود تا آموزش های لازم به خانواده ها داده شود.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان ادامه داد: بالغ بر 350 نفر عضو فعال مجموعه سمن نیلی هستند و شهرداری نیز امكانات رفاهی، تفریحی و ورزشی منطقه را در اختیار این مركز قرار داده تا كودكانی كه به عضویت آن درآمده اند، به راحتی از این امكانات استفاده كنند.
   تاریخ: ۱۶:۳۸ - ۱۶/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱