دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

صدور كارت شناسایی هوشمند برای افراد اوتیسم
 
تهران- ایرنا - مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران گفت: این انجمن برای افراد دارای اختلال اوتیسم كارت شناسایی هوشمند صادر می كند و خانواده ها می توانند با مراجعه به وب سایت irautism.org نسبت به ثبت نام اقدام كرده و كارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت كنند.
صدور كارت شناسایی هوشمند برای افراد اوتیسم تهران- ایرنا - مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران گفت: این انجمن برای افراد دارای اختلال اوتیسم كارت شناسایی هوشمند صادر می كند و خانواده ها می توانند با مراجعه به وب سایت irautism.org نسبت به ثبت نام اقدام كرده و كارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از انجمن اوتیسم ایران، صحرانه جوادی افزود: برای ثبت نام افراد دارای اوتیسم، سامانه جامعی با همكاری شركت فناپ راه اندازی شده تا خانواده یا شخص دارای اوتیسم بتوانند از هر نقطه ای از ایران در سایت وارد شده و با پركردن فرم های مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام كنند و در ادامه ارزیابی، سنجش و تشكیل پرونده الكترونیك انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: پس از ثبت نام، كارشناسان انجمن اتیسم ایران با شخص تماس گرفته و پس از ارزیابی، سنجش و تایید اطلاعات، كارت شناسایی هوشمند برای فرد دارای اتیسم صادر می شود. این كارت علاوه بر مشخصات فردی، ویژگی های شخص دارای اتیسم را نیز شامل می شوند و همواره به عنوان كارت شناسایی برای معرفی شخص در سازمان ها و مجموعه های مختلف كاربرد دارد. همچنین پرونده الكترونیك شخص در كارت ذخیره شده و بر اساس نیاز توسط QR كدی كه بر روی كارت قرار دارد در اختیار مراكز مختلف قرار می گیرد.

جوادی یادآور شد: فاز نخست این طرح اجرایی شده و خانواده ها می توانند با مراجعه به وب سایت irautism.org نسبت به ثبت نام اقدام كرده و كارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت كنند. در فازهای بعدی این طرح، امكانات بیشتری در اختیار صاحبان كارت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: سامانه ثبت نام (رجیستری) افراد دارای اوتیسم به نشانی http://www.irautism.ir/ دارای امتیازات زیادی از جمله تسهیل در معافیت از نظام وظیفه، یافتن كودكان گم شده دارای اوتیسم و ارائه بیمه سلامت و تكمیلی و دیگر خدمات آموزشی با تائید این انجمن است.

اوتیسم یا درخودماندگی یك اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای كلیشه ای، مشكلات درك شناختی و خزانه رفتاری، حركتی و كلامی محدود است.

به گفته كارشناسان، 75 تا 88 درصد بچه هایی كه در طیف اوتیسم قرار دارند، علامت هایی از این اختلال را در دو سال اول زندگی نشان می دهند.

برچسب ها
- اوتیسم
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۲ - ۱۵/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۳۰۲