دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نخستین خانه «بهزیست» در محله باغ آذری تهران راه اندازی شد
 
تهران- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: خانه «بهزیست» در محله باغ آذری تهران (منطقه 16) برای رفع محرومیت، كاهش فقر، افزایش سطح فرهنگی، ایجاد اشتغال و كم كردن آسیب های اجتماعی و حمایت توانبخشی برای معلولان و خانواده های نیازمند راه اندازی شد.
نخستین خانه «بهزیست» در محله باغ آذری تهران راه اندازی شدعكس تزیینی است. تهران- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: خانه «بهزیست» در محله باغ آذری تهران (منطقه 16) برای رفع محرومیت، كاهش فقر، افزایش سطح فرهنگی، ایجاد اشتغال و كم كردن آسیب های اجتماعی و حمایت توانبخشی برای معلولان و خانواده های نیازمند راه اندازی شد.

سید احمد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه هایی از جمله جمعیت هلال احمر، كمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرداری مناطق تهران، موسسه های خیریه و غیردولتی در این خانه برای كمك رسانه به خانواده های نیازمند و معلول مشاركت كردند.

وی افزود: این خانه بر اساس منویات رهبری در خصوص رفع محرومیت از مناطق كم برخوردار در جوامع روستایی، شهری و كلانشهرها و تشكیل كارگروه های مردم نهاد آغاز شد تا از ظرفیت دستگاه های مسئول در این زمینه استفاده شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: ظرفیت دستگاه ها برای شناسایی افراد نیازمند، معلولان، افراد بدسرپرست، بی سرپرست و یا سایر افراد به كار گرفته می شود تا خدمات و امكانات به صورت واحد از یك درگاه مشخص و توسط بخش غیردولتی ارائه شود.

وی با بیان اینكه اولین خانه در محله هرندی ایجاد شده است گفت: اولین خانه با عنوان هلال در این محله و دومین خانه با عنوان خانه امداد در شهرستان بهارستان ایجاد شده است، این خانه ها به عنوان سمبل در مناطق هستند تا نیازهای افراد توسط این خانه ها بررسی شده و برای رفع آن ها از دستگاه های دولتی مربوطه پیگیری انجام شود.

خادم خاطر نشان كرد: بر این اساس در محله ها و حتی كوچه ها افرادی كه با محیط آشنایی و زمینه برای مشاركت دارند به عنوان شهردار كوچه یا تسهیل گر هستند كه كمك به شناسایی افراد نیازمند می كنند از این طریق كمك ها و خدمات ارائه می شود.

وی با اهتمام بر اینكه در این خانه ها اشتغالزایی نیز ایجاد می شود گفت: اكنون برای تعدادی افراد كه شاغل نبودند خدماتی ارائه شده است تا با تامین خودرو مرسولات پستی را جابه جا كنند.

این مقام مسئول گفت: همچنین برنامه ریزی شده تا به دانش آموزان تبلت و به معلولان وسایل توانبخشی تحویل داده شود.

برچسب ها
- شهر تهران
- اداره كل بهزیستی استان مازندران
- معلولیت
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۳۸ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳