دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

گروه سنی 75 تا 80 سال برای تزریق واكسن كرونا فراخوان می شوند
 
رئیس مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از فردا شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400، گروه سنی 75 تا 80 سال برای تزریق واكسن كرونا در استان فراخوان می شوند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهركرد، سید راشد جزایری رئیس مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به آغاز فاز دوم برنامه واكسیناسیون كرونا از 7 اردیبهشت ماه جاری و اتمام واكسیناسیون گروه سنی 80 سال به بالا، بر اساس اولویت بندی سند ملی واكسیناسیون كرونا از روز شنبه 18 اردیبهشت ماه تزریق واكسن برای گروه سنی 75 تا 80 سال آغاز می شود.

او با تاكید بر خودداری مردم از مراجعه مستقیم به پایگاه های تزریق واكسن افزود: این افراد بصورت پیامكی و یا تلفنی از طریق سامانه 4030 از سوی مراكز بهداشت فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بیشتر بخوانید

- وضعیت كرونا بسیار شكننده است جزایری اضافه كرد: در این مرحله، تزریق واكسن كرونا برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و بیماران خاص نیز در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس، بیماران و معلولین مقیم توانبخشی ها كه به صورت شبانه روزی در این مراكز تحت مراقبت و نگهداری هستند با هماهنگی سازمان بهزیستی واكسینه خواهند شد.

جزایری گفت: امید است با اختصاص سهمیه واكسن كرونا به استان، بر اساس سند ملی واكسیناسیون كرونا گروه های سنی هدف با برنامه ریزی انجام شده مورد واكسیناسیون قرار گیرند.

او با بیان اینكه فاز دوم تزریق واكسن كرونا تا تیرماه امسال ادامه دارد افزود: افراد 70 تا 74 سال، 65 تا 69 سال و 60 تا 64 سال گروه های بعدی و اولویت دار برای تزریق واكسن كرونا هستند.

جزایری اضافه كرد: از ابتدای شروع واكسیناسیون كرونا تا 14 اردیبهشت ماه 1400، در مجموع 20 هزار و 842 دوز واكسن بر اساس سند ملی واكسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری توزیع و تزریق شده است.
   تاریخ: ۱۱:۰۴ - ۱۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۰