دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

جوانان هلال احمر باطرح "تیم های تابان" وارد فعالیت های امدادی می شوند
 
زنجان - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان با همكاری سازمان امداد طرح " تیم تابان"، تیم آماده جوانان را اجرا می كند تا اعضای جوان هلال احمر در برنامه های امدادی حضور فعال تری داشته باشند.
جوانان هلال احمر باطرح زنجان - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان با همكاری سازمان امداد طرح "" تیم تابان""، تیم آماده جوانان را اجرا می كند تا اعضای جوان هلال احمر در برنامه های امدادی حضور فعال تری داشته باشند.

دكتر محمد گل فشان شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات ابهر در آزادراه زنجان – قزوین در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان سال 1400برنامه سازمان جوانان جذب 2 میلیون جوان هوشمند است كه با این برنامه جذب هوشمندانه تا پایان سال آینده به این تعداد خواهد رسید.
وی اظهار داشت: بارفع مشكلات سامانه، جذب سازمان جوانان هلال احمر انجام می شود و تعداد اعضای جوانان این سازمان به یك میلیون و 400 هزار نفر تا پایان سالجاری می رسد.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: یكی از وظایف و كارهای بسیار خوبی كه از گذشته شروع شده و پاسخ دهی بسیار خوبی داشته تیم سحر(حمایت های روانی - اجتماعی) است كه در حال حاضر بر روی آیین نامه و دستورالعمل های این تیم ها كار می كنیم.
گل فشان تاكید كرد: در همه استان ها تیم های سحر را داریم و در هر استانی بر اساس توانمندی و نیازمندی های خود این تیم ها مشخص بوده و در زمان حاضر در حال آموزش و تكمیل آن هستیم.
وی ادامه داد: توجه به كانون های دانشجویی، روستایی، طلاب و جوانان حائز اهمیت است و به طور خاص برنامه هایی را اجرا می كنیم كه به دستور رییس جمعیت هلال احمر كشور اعتباری برای این كانون ها بابت فعالیت های خود تخصیص می دهیم.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: برای طرح های ابتكاری در جمعیت هلال احمر اعتبارات خاصی كنار گذاشتیم كه پس از رفع مشكلات، اعتبارات برای فعالیت های بیشتر اعضای جوان هلال احمر محقق می شود.
گل فشان با بیان اینكه توانمند كردن اردوگاه های جوانان هلال احمر سراسر كشور از تاكیدات رییس جمهوری و رییس جمعیت هلال احمر است، یادآوری كرد: بر همین اساس برای این ارودگاه ها قوانین نوشته و برنامه ریزی شده تا پایان سالجاری اعضای جوانان بتوانند از سه اردوگاه استفاده كنند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم سال آینده 11 اردوگاه در سراسر كشور مورد بهره برداری قرار گیرد چرا كه برای توانمند كردن و آموزش های محتلف اعضای جوان هلال احمر تاثیرگذار است.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه دانش آموزی بیش از هشت هزار كانون دانش آموزی داشتیم كه این كانون ها در تفاهم نامه جدید به 16 هزار مورد افزایش می رسد.
گل فشان با بیان اینكه در مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم طرح های جداگانه ای پیش بینی شده است، افزود: در دوره ابتدایی موضوع اهداف بشردوستانه، متوسطه اول طرح دادرس و در متوسطه دوم نیز كمك های اولیه برای دانش آموزان ارائه می شود.
وی با تاكید بر اینكه رتبه بندی اعضای جوانان هلال احمر نهایی شده است، خاطرنشان كرد: این مهم پس از تایید كمیسیون مقرارت هلال احمر به استان ها ارسال و اعضای جوانان دارای رتبه می شوند و بر هم خاطرنشان كرد: این مهم پس از تایید كمیسیون مقرارت هلال احمر به استان ها ارسال و اعضای جوانان دارای رتبه می شوند و بر همین اساس به اردوها اعزام می شود و چنانچه جذب نیرویی در مجموعه هلال احمر باشد بر همین اساس جذب خواهند شد.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های امدادی در حوزه جوانان اشاره كرد و گفت: حدود هشت هزار نفر طی مراسم تحلیفی از این سازمان به حوزه امداد وارد شدند كه سازمان جوانان خوراك اصلی حوزه امداد را تامین می كند كه باید این مهم در سال های آینده نیز انجام شود.
گل فشان اظهارداشت: سال آینده نیز 15 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر برای انجام فعالیت های امدادی به حوزه امداد وارد خواهند شد.
وی با بیان اینكه طرح" تیم های تابان" را برای اجرا به سازمان امداد پیشنهاد داده ایم، اضافه كرد: طرح تیم آماده جوانان پس از تایید رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور 15 نفر از اعضای امدادی و 15 نفر از اعضای جوانان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

هلال احمر بیش از 50 هزار امدادگر دارد
معاون لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: هلال احمر بیش از 50 هزار نیروی امدادی درجه بندی شده در سطح كشور دارد.

سعید متانی افزود: بیش از 50 هزار نفر نیروی امدادی درجه بندی شده در سطح كشور داریم كه در هفت سطح درجه بندی شده اند و تعدادی از آنها در استان زنجان هستند.
وی تاكید كرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور سالانه برنامه هایی برای توان افزایی، آموزش و بازآموزی برای این نیروهای امدادی دارد.
معاون لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایط كرونایی این موضوع بر اساس برنامه ریزی های امسال محقق نشد اما با بهتر شدن این شرایط توان افزایی، آموزش، بازآموزی و مسابقات امداد و نجات به صورت حضوری در سطح كشور عملیاتی می شود.
متانی اظهار داشت: قسمتی از فعالیت های این سازمان موضوع لجستیك است كه حوزه انبارهای امدادی شامل این موضوع می شود و تجهیزات امداد و نجات را بر اساس شاخص های استان ها تخصیص دادیم.
وی خاطرنشان كرد: استان زنجان با توجه به شاخص هایی كه داشت تجهیزات انفرادی و گروهی را به آن تخصیص دادیم.
معاون لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تخصیص كالاهای امدادی دولت به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مناقصات آن انجام و قسمتی از كالا تحویل و اقلام امدادی هشت گانه طی طرح تقسیم به استان های كشور ارسال شد.
متانی اضافه كرد: برای طرح نوروزی لوازم انفرادی امدادی خریداری می شود كه در تلاش هستیم تا پایان سال تحویل بگیریم و برای استان ها تخصیص دهیم.
وی با بیان اینكه استان زنجان به لحاظ حفظ و نگهداری تجهیز و امكانات شرایط خوبی دارد، افزود: تجهیزات و امكانات موجود در این استان تا حد استانداردها فاصله دارد اما نسبت به سایر استان های دیگر در وضعیت مطلوبی قرار داشته و از این امكانات استفاده بهینه كرده است.
معاون لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایطی كه داریم تاكید بر استفاده بهینه و درست از تجهیزات و امكانات موجود است تا برای هموطنان خدمات شایسته ای را ارائه دهیم.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان در دومین روز از دهه فجر، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همراه با معاون لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات و مدیر كل توانبخشی در سفری 2 روزه با هدف بازدید از پایگاه پشتیبانی و امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر در استان زنجان، كتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر، سالن همایش هلال، درمانگاه و داروخانه هلال احمر، پایگاه امدادی، مركز جامع توانبخشی و سالن ورزشی چند منظوره جمعیت هلال احمر استان زنجان وارد این استان شدند.
نشست با شورای مدیران هلال احمر استان زنجان جلسه با هیات مدیره هلال احمر این استان و اعضای مجمع دبیران جمعیت هلال احمر استان زنجان، نشست با اعضای شوراهای اجرایی شهرستان خرم دره و ابهر و بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای ابهر از دیگر برنامه های دومین روز از سفر بود.

برچسب ها
- قزوین
- زنجان
- سازمان جوانان جمعیت هلال احمر
- دهه فجر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۱ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷