دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

یك هزارو 600 داوطلب زنجانی واكسن مشترك ایران و كوبا تزریق كردند
 
زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاكنون یك هزار و 600 زنجانی واكسن مشترك ایران و كوبا را تزریق كردند، این افراد عوارض خفیفی مانند قرمزی و درد محل تزریق واكسن، احساس خستگی و بی حالی، تب با درجات مختلف، سرفه و غیره را داشتند كه امری طبیعی محسوب می شود.
یك هزارو 600 داوطلب زنجانی واكسن مشترك ایران و كوبا تزریق كردند زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاكنون یك هزار و 600 زنجانی واكسن مشترك ایران و كوبا را تزریق كردند، این افراد عوارض خفیفی مانند قرمزی و درد محل تزریق واكسن، احساس خستگی و بی حالی، تب با درجات مختلف، سرفه و غیره را داشتند كه امری طبیعی محسوب می شود.

دكتر پرویز قزلباش شامگاه جمعه در نشست خبری آنلاین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت واكسن كنژوگه ( ایرانی - كوبایی )افزود: در فاز سوم كارآزمایی واكسن پاستور و كوبا 9 هزار دوز واكسن به ظرفیت استان اضافه و انتخاب دیگری برای مردم ایجاد شده است بطوریكه در 2 شهر زنجان و یزد سه دوز واكسن تزریق می شود كه یك دوز آن یادآور است.

به گفته وی، فاز سوم كارآزمایی واكسن پاستور و كوبا، متمركز به ایمنی زایی و اثربخشی است و داوطلبان می توانند برای تزریق به نشانی http//pasteurcovac.ir مراجعه كنند.

قزلباش افزود: تاكنون بر اساس مراقبت های انجام شده، مورد مرگ افرادی كه واكسن كرونا تزریق كرده اند، در استان گزارش نشده است.

وی در پاسخ به این سوال كه افرادی كه واكسن تزریق می كنند احتمال ابتلا به كرونا را دارند یا خیر؟ اضافه كرد: بر اساس مطالعاتی كه در خصوص واكسن ها انجام شده، كارآیی متفاوتی داشته اند و بین 50 تا 95 درصد ایمنی اعلام شده است.

این مسوول ادامه داد: كارآیی واكسن های تزریق شده 100 درصد نیست، درصدی از افرادی كه واكسن تزریق می كنند ممكن است به بیماری مبتلا شوند

و مطالعات نشان داده این افراد علایم شدید بیماری را ندارند و میزان بستری و مرگ نیز در آنها كمتر است و زودتر بهبودی حاصل می شود.

وی در خصوص محدودیت های كرونایی مسافرت ها قبل از عید سعید فطر نیز گفت: این مهم در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با كرونا بیشتر مطرح و مورد بحث قرار خواهد گرفت و همچنین در خصوص چگونگی فعالیت مشاغل گروه 2 در شهرهای دارای وضعیت قرمز كرونایی نیز تصمیم گیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان با تاكید بر اینكه افراد دارای هرگونه زمینه حساسیت پس از مشورت و تایید پزشك مورد نظر به تزریق واكسن كرونا اقدام كنند، گفت: افراد بعد از مسافرت به شهرهای دارای پی سی آر مثبت بالا، حتی در صورت منفی شدن تست كرونا باید خود را چند روز قرنطینه كنند.

وی خاطرنشان كرد: عوارض بیماری كووید-19 ممكن است تا چندین ماه ادامه یابد چرا كه این بیماری جدید است مطالعات آینده این میزان را بیشتر مشخص خواهد كرد، اما بیشترین عوارض این بیماری مسائل و تاثیرات روانی ناشی از عوامل محیطی است.

برچسب ها
- كرونا
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان
- تولید واكسن
- زنجان
- محدودیت های كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۵۷ - ۱۸/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵