دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

فراخوان 75 تا 80 ساله ها برای تزریق واكسن
 
تزریق واكسن كرونا برای گروه سنی 75 تا 80 سال از فردا شنبه 18 اردیبهشت در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
فراخوان 75 تا 80 ساله ها برای تزریق واكسنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز چهارمحال و بختیاری، رئیس مركز بهداشت استان گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم برنامه واكسیناسیون كرونا از 7 اردیبهشت امسال و اتمام واكسیناسیون گروه سنی 80 سال به بالا، بر اساس اولویت بندی سند ملی واكسیناسیون كرونا از روز شنبه 18 اردیبهشت، تزریق واكسن برای گروه سنی 75 تا 80 سال آغاز می شود.

راشد جزایری با تأكید بر خودداری مردم از مراجعه مستقیم به پایگاه های تزریق واكسن، افزود: این افراد بصورت پیامكی و یا تلفنی از طریق سامانه 4030 از سوی مراكز بهداشت فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
وی گفت: در این مرحله، تزریق واكسن كرونا برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و بیماران خاص هم در نظر گرفته شده است.

جزایری خاطرنشان كرد: همچنین در این مرحله بیماران و معلولانی كه به صورت شبانه روزی در مراكز توانبخشی تحت مراقبت و نگهداری هستند، با هماهنگی بهزیستی واكسینه خواهند شد.

رئیس مركز بهداشت استان ابراز امیدواری كرد با اختصاص سهمیه واكسن كرونا به استان، بر اساس سند ملی واكسیناسیون كرونا، گروه های سنی هدف با برنامه ریزی انجام شده مورد واكسیناسیون قرار گیرند.

جزایری افزود: مرحله دوم تزریق واكسن كرونا تا تیرماه امسال ادامه دارد و افراد 70 تا 74 سال، 65 تا 69 سال و 60 تا 64 سال، گروه های بعدی و اولویت دار برای تزریق واكسن كرونا هستند.

وی گفت: از ابتدای شروع واكسیناسیون كرونا تا 14 اردیبهشت امسال، 20 هزار و 842 دوز واكسن بر اساس سند ملی واكسیناسیون در چهارمحال و بختیاری تزریق شده است.
   تاریخ: ۱۲:۱۷ - ۱۷/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵