دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حفظ سلامت جوانان در فضای مجازی نیازمند آموزش و آگاهی است.
 
حفظ سلامت جوانان در فضای مجازی نیازمند آموزش و آگاهی است.

رئیس مركز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در این نشست علمی گفت: اعمال محدودیت ها و فیلترها اثر كمتری در كنترل فضای ناامن اینترنتی دارد.

محمد رضا فضلی ضمن تقدیر از فعالیتهای پزوهشی ادارات كل و برگزاری نشست­ها و وبنیارهای علمی-پژوهشی كه به توسعه و كاربست یافته های پژوهشی می انجامد، پژوهشهای انجام شده در موضوع نشست «مواجهه با مطالب و محتویات غیراخلاقی اینترنت و فضاهای مجازی در بین جوانان پرداخت و گفت: دسترسی به اینترنت و شبكه های اجتماعی امری آسان و همه گیر شده است.
رئیس مركز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در ادامه افزود بیش از نیمی از جوانان با استفاده از فیلترشكن ها به محتواهای غیراخلاقی و جنسی دسترسی دارند. با پیشرفت فناوری ها، توسعه این دسترسی در آینده قابل پیش بینی است و احتمالاً اعمال محدودیت ها و فیلترها اثر كمتری در كنترل فضای ناامن اینترنتی خواهد داشت،
وی به جنبه های فردی، بین فردی و فرهنگ و هنجارها اشاره نموده و به راههای كاهش آسیبهای مربوط به بستر روابط جنسی و زود هنگام جوانان از طریق اینترنت و فضای مجازی پرداخت.
فضلی گفت: از جمله راهكارهای كاهش آسیب­های فضای مجازی، مانند: اعتیاد و به تزاید اینترنت، بروز الفاظ و رفتارهای ناهنجار جوانان در خانواده و روابط دوستان، تقویت اعتقادات و آموزه های دینی، برنامه آموزشی مناسب از فضا و ابزارهای اینترنتی، آشنایی با جوانان با عواقب و اثرات سوء و آسیب­های اجتماعی بسیار مؤثر هستند.
نشست علمی تخصصی با موضوع ”مواجهه با مطالب و محتویات غیراخلاقی اینترنت و فضای مجازی در بین جوانان" توسط اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان در روز سه شنبه 14 بهمن ماه برگزار شد كه مخاطبان آن مسئولان و كارشناسان و سمن­های فعال در حوزه جوانان بودند.

لینك كوتاه: http://news.msy.gov.ir/news/2060097.htm
   تاریخ: ۱۴:۳۸ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱