دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش قربانیان خشونت های خانگی در آلمان در دوران كرونا
 
نتایج یك بررسی نشان می دهد كه شمار قربانیان خشونت های خانگی در آلمان در سال كرونایی 2020 افزایش چشمگیری داشته است.
افزایش قربانیان خشونت های خانگی در آلمان در دوران كرونا
نتایج یك بررسی نشان می دهد كه شمار قربانیان خشونت های خانگی در آلمان در سال كرونایی 2020 افزایش چشمگیری داشته است. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در دوران بحران كرونا تعداد قربانیان خشونت های خانگی در آلمان افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس تحقیقات روزنامه "دی ولت" آلمان كه با استناد به داده های وزارت كشور و دفاتر پلیس جنایی ایالتی در 16 ایالت آلمان انجام شده است در سال گذشته 158477 قربانی خشونت خانگی توسط نیروهای پلیس ثبت شده است كه این منطبق با افزایش 6 درصدی قربانیان خشونت خانگی در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن است. دو سوم قربانیان این خشونت ها زنان هستند. البته این تصویر تیره و تار بزرگ تر است چرا كه بسیاری از قربانیان خشونت های خانگی جرات ندارند اطلاع رسانی كنند.

بر این اساس ایالت براندنبورگ آلمان با افزایش 23.7 درصدی خشونت های خانگی در سال 2020 بیشترین رشد دراین زمینه را داشته است. بعد از آن ایالت مكلنبورگ- فورپومرن با افزایش 16.4 درصدی خشونت های خانگی، ایالت برمن با افزایش 13.8 درصدی و تورینگن با افزایش 12.6 درصدی قربانیان خشونت های خانگی قرار گرفته اند.

"یوخیم اشتامپ"، وزیر خانواده ایالت "نوردراین- وست فالن" به دلیل بحران كرونا اقدامات بیشتر در مبارزه با این مسئله را درخواست كرده است. وی در این باره گفته است: ما در دوران قرنطینه آسیب های واقعی جسمی و روحی را در خانواده ها تجربه كرده ایم. این غیر مسئولانه است كه حمایت از خانواده ها و كودكان را انكار كنیم. برای این منظور باید مهد كودك ها و مدارس هر چه سریع تر دوباره بازگشایی شوند.

كرونا در اروپا| از شیوع ویروس هندی در انگلیس تا تهدید انسجام اجتماعی در آلمان
كرونا در اروپااز افزایش نژاد پرستی در آلمان تا تمدید طرح كمیسیون برای كنترل صادرات واكسن
"پیتر نهر"، رئیس انجمن امدادی كاریتاس آلمان هم با نگرانی به این وضعیت نگریسته و در این باره گفته است: افزایش 6 درصدی قربانیان خشونت خانگی نشان می دهد كه موارد واقعی هم به صورت نامتناسبی افزایش می یابد. به گفته وی با توجه به بحران كرونا برای قربانیان این گونه خشونت ها تماس با مقامات و یا طرح شكایت و یا درخواست كمك دشوارتر شده است.

وی همچنین گفت: این همه گیری و پیامدهای آن مسائل عاطفی و اقتصادی-اجتماعی را در بسیاری خانواده ها تشدید كرده است.

خشونت های خانگی در آلمان شامل قتل، آدم كشی، صدمات بدنی، تجاوز جنسی، تهدید، تعقیب، زورگویی و ... می شود.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان گزارش سالانه خود درباره خشونت خانگی در آلمان در سال 2020 را در پاییز ارائه می دهد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۳۰ - ۱۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶