دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

سهمیه «واكسن معلولان» در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی قرار گرفت + درخواست بهزیستی
 
مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه طبق گزارشات واصله، وزارت بهداشت سهمیه واكسن مرحله دوم ـ كه شامل مراكز معلولان است ـ را به دانشگاه های علوم پزشكی اختصاص داده است، گفت: كماكان رشد یك درصدی را در واكسیناسیون شاهد هستیم و پیش بینی مان این است كه باتوجه به واكسنی كه در اختیار ...
سهمیه «واكسن معلولان» در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی قرار گرفت + درخواست بهزیستی عكس تزئینی است. به گزارش ایسنا، مصطفی سراج در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین اطلاعات و آمار واكسیناسیون مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی كشور تا روز گذشته (18 اردیبهشت ماه) بیان كرد: جمع كل دریافت كنندگان واكسن مراكز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراكز 15 هزار و 949 نفر (76 درصد كل افراد مقیم مراكز سالمندان و پرسنل)، جمع كل دریافت كنندگان واكسن سایر گروه ها شامل مراكز معلولان و مراكز افراد دارای اختلالات روانی 6101 نفر (12.2 درصد افراد مقیم و پرسنل این مراكز) و جمع كل واكسن تزریق شده در كلیه مراكز توانبخشی و مراقبتی 22 هزار و 50 نفر (31 درصد كل افراد مقیم و پرسنل مراكز توانبخشی و مراقبتی تحت پوشش سازمان) است.

به گفته وی، افرادی هم كه دوز مرحله دوم را دریافت كرده اند، تعدادشان 11 هزار و 244 نفر است.

سراج بیان كرد: طبق گزارشات واصله سهمیه واكسن مرحله دوم كه شامل مراكز معلولان است، به دانشگاه های علوم پزشكی توسط وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شد.

مدیركل مراكز مراقبتی بهزیستی كشور با بیان اینكه به غیر از 9 استان شامل چهارمهال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، كردستان، كرمانشاه، گلستان و همدان، بقیه استان ها واكسیناسیون را شروع كرده اند، گفت: لذا نظر به اینكه دانشگاه های 9 استان واكسن را دریافت كرده اند، درخواست داریم كه در اسرع وقت واكسیناسیون مراكز معلولان را نیز شروع كنند.

سراج افزود: كماكان رشد یك درصدی در سرعت واكسیناسیون مراكز توانبخشی را شاهد هستیم و پیش بینی مان این است كه باتوجه به واكسنی كه در اختیار دانشگاه ها برای مراكز معلولان اختصاص داده شده، در روزهای آتی شاهد افزایش میزان واكسیناسیون در مراكز توانبخشی باشیم.

درخواست بهزیستی برای اتخاذ تدابیری جهت تسهیل واكسیناسیون معلولان بستری در منزل

وی در ادامه به افراد تحت پوششی كه در خانه نگهداری می شوند نیز اشاره كرد و گفت: فاز دوم واكسیناسیون از هفته گذشته شروع شده و بسیاری از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی كه در منازل مقیم هستند، از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای و معلولیت مشمول دریافت واكسن در این فاز می شوند، لذا به دلیل شرایط خاصی كه این افراد دارند، از جمله كهولت سن، محدودیت در تردد و یا برخی از این افراد به دلیل نوع و شدت معلولیت شان امكان مراجعه به مراكز واكسیناسیون را ندارند، خواهش ما از دانشگاه های علوم پزشكی این است كه تدابیری را به كار گیرند تا شرایط این افراد هم در نظر گرفته شده و همكاری های لازم را داشته باشند.

مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور افزود: البته در این خصوص اقدام مناسبی كه در برخی از شهرها و استان ها به عمل آمده قابل تقدیر است از جمله اینكه با انجمن های تخصصی افراد دارای معلولیت هماهنگ شده كه تزریق واكسن در محلی كه انجمن ها با تدابیر خاص پیش بینی می كنند صورت گیرد، لذا این شیوه هم راهكار مناسبی برای رفع محدودیت ها است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۸ - ۱۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰