دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

تفاوت فاحش هزینه بیماران روانی در مراكز درمانی وزارت بهداشت و بهزیستی
 
مدیرعامل انجمن عالی مراكز توانبخشی غیردولتی معلولین گفت: برای هر بیمار روانی ماهیانه 15 میلیون تومان در بیمارستان ها دریافت می شود كه این رقم در مراكز نگهداری یك میلیون و 500 هزار تومان است و این در حالیست كه در نوع خدمات هیچ تفاوتی وجود ندارد.
تفاوت فاحش هزینه بیماران روانی در مراكز درمانی وزارت بهداشت و بهزیستی
مدیرعامل انجمن عالی مراكز توانبخشی غیردولتی معلولین گفت: برای هر بیمار روانی ماهیانه 15 میلیون تومان در بیمارستان ها دریافت می شود كه این رقم در مراكز بهزیستی یك میلیون و 500 هزار تومان است و این در حالیست كه در نوع خدمات هیچ تفاوتی وجود ندارد. - اخبار اجتماعی -
سعید سعدآبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به خدماتی كه در مراكز توانبخشی غیردولتی به معلولان و سالمندان ارائه می شود اظهار كرد: فرض كنید یك بیمار روانی مزمن در یك بیمارستان خصوصی بخش روان بستری می شود و طبق تعرفه دولت هزینه دریافت خواهد كه به هیچ عنوان این هزینه با رقم دریافتی از سوی مراكز نگهداری قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینكه در یك مركز توانبخشی همه خدمات مورد نیاز به فرد بیمار ارائه می شود، گفت: خدمات روانپزشكی، روانشناسی و درمانی كه در یك بیمارستان به بیمار روانی ارائه می شود در یك مركز هم فراهم است اما نكته حائز اهمیت اینست كه اگر یك نفر به بیمارستان روانی مراجعه كند و هیچ گونه خدماتی هم دریافت نكند حدود 15 میلیون تومان برای یك ماه باید هزینه كند و همین بیمار در مركز توانبخشی تعرفه یك میلیون و 500 هزار تومانی را در یك ماه پرداخت می كند.

سعدآبادی تصریح كرد: همچنین اگر یك سالمند با مشكلات بسیاری كه دارد به بیمارستان مراجعه كند باید هزینه زیادی را بپردازد و همین فرد سالمند در مراكز توانبخشی و نگهداری سالمندان تعرفه یك میلیون و 500 هزار تومانی پرداخت می كند و این در حالیست كه بودجه ای كه یك مركز درمانی بیماران روانی تحت نظارت وزارت بهداشت با یك مركز نگهداری بهزیستی قابل قیاس نیست و تفاوت فاحشی دارد و این در حالیست كه در نوع خدمات هیچ تفاوتی وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن عالی مراكز توانبخشی غیردولتی معلولین ادامه داد: حداقل یارانه و یا سوبسیدی كه باید هر معلول و سالمند در مراكز در نظر گرفته شود 3 میلیون تومان است و این رقم یك پنجم هزینه درمانی این افراد در مراكز درمانی و بیمارستانی است.

وی با اشاره به مشكلاتی كه بیماران روانی مزمن می توانند در سطح جامعه ایجاد كنند اشاره كرد و گفت: این بیماران دچار توهم ،بیماری روحی و روانی هستندو حضور آنه در سطح جامعه می تواند مشكلاتی را به وجود بیاورد و این افراد در مراكز نگهداری می شوند و با خدماتی كه به آنها ارائه می شود آنها را بازتوانی می كنند.

سعدآبادی در پایان با اشاره به رد لایجه بودجه 1400 از سوی مجلس خاطرنشان كرد: امیدواریم دولت در بازنگری لایحه 1400 توجه ویژه ای به اعتبار مورد نیاز اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و همچنین یارانه مراكز نگهداری معلولان و سالمندان داشته باشد و نمایندگان مجلس نیز در زمان بررسی لایحه به این موارد عنایت داشته باشند.

پرداخت عیدی به مددجویان كمیته امداد و بهزیستی در هاله ای از ابهام
ارائه 8700 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند از محل زكات
بهره برداری از كارگاه آموزشی معلولان دهنی در دو ماه آینده/ احداث بیمارستانی در خمینی شهر اصفهان
عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد
جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در كانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (كلیك كنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (كلیك كنید)

R1491/P/S2,25/CT1
واژه های كاربردی مرتبط
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۵۸ - ۱۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷