دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بالاخره معتادان كرونا می گیرند یا نمی گیرند؟ | بیشتر معتادان متجاهر ساكن تهران هستند
 
مدیركل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور درباره آمار معتادان متجاهر تهران و تعداد معتادانی كه از ابتدای شیوع كرونا در كشور تاكنون به این ویروس مبتلا شده اند، توضیحاتی داد.
معتادان به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرید براتی سده مدیركل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور درباره آخرین اخبار جمع آوری معتادان متجاهر و ابتلای آنها به كرونا اظهار كرد: در سال گذشته 75 هزار معتاد متجاهر از طریق سیستم قضایی به مراكز بهزیستی به عنوان معتاد متجاهر معرفی شدند كه تعدادی از آن ها دارای خانواده هستند.

وی با اشاره به اینكه بیش از 90 درصد معتادان متجاهر را ساماندهی كردیم، افزود: ساماندهی این گروه از معتادان فقط با بهزیستی نبوده و دستگاه های مختلف مانند سازمان بسیج، سازمان زندان ها و ... در كنار ما بودند، اما به دلیل كرونا نگرانی هایی كه امسال بود و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با كرونا و كمیته درمان ستاد مبارزه كار به صورت خوشه ای انجام شد.

مدیركل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور بیان كرد: 30 هزار نفر در مراكز پذیرش شدند تا غربالگری شوند آن هایی كه علامت كرونایشان مثبت است جدا و آن هایی كه علایم نداشتند به مدت 14 روز قرنطینه شدند و سپس به مراكز كاهش آسیب متقل شدند كه هزار نفر از آن ها دارای كووید19 بودند.

براتی سده با اشاره به اینكه از این تعداد 14 هزار معتاد متجاهر برای استان تهران هستند، گفت: تهران بیشترین آمار معتاد متجاهر را دارد و 614 نفر دارای كووید19 بودند. در ابتدا علایم ابتلا به كرونا میان معتادان متجاهر كمتر بود، اما با موج دوم و سوم ابتلای به كرونا افزایش یافت به عنوان مثال در تهران در جمع آوری یك گروه 600 نفری 28 درصد مبتلا بودند.

وی با تاكید بر اینكه خوشبختانه در تهران هیچ مورد فوتی نداشتیم، ادامه داد: در برخی از استان ها یكی دو مورد فوتی داشتیم كه معتاد متجاهر نبودند.

مدیركل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: در تهران 15 هزار نفر معتاد متجاهر داشتیم، اما تعدادشان به 20 هزار نفر رسیده است.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۱:۲۵ - ۲۱/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴