دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

كمك به اقتصاد خانواده ها، مهمترین هدف پیوستن به شبكه جهانی شهرهای خلاق
 
شهردار بندرعباس، گفت: یكی از مهمترین اهداف پیوستن بندرعباس به شبكه جهانی شهرهای خلاق یونسكو، كمك به اقتصاد خانواده است.
كمك به اقتصاد خانواده ها، مهمترین هدف پیوستن به شبكه جهانی شهرهای خلاق
شهردار بندرعباس مطرح كرد: كمك به اقتصاد خانواده ها، مهمترین هدف پیوستن به شبكه جهانی شهرهای خلاق شهردار بندرعباس، گفت: یكی از مهمترین اهداف پیوستن بندرعباس به شبكه جهانی شهرهای خلاق یونسكو، كمك به اقتصاد خانواده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی زاده در بازدید از مركز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اظهار كرد: یكی از اهداف اصلی پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق یونسكو، كمك به اقتصاد و معیشت فعالین این بخش ها است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینكه راه اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است، افزود: تا پیش از شروع بیماری كرونا، بازارچه هفتگی فروش صنایع دستی نیز دایر بود كه موقتا ناچار به تعطیلی آن شده ایم.

امینی زاده اضافه كرد: این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس به خریداران در سراسر جهان است.

وی تصریح كرد: شهرداری به این نتیجه رسیده كه فعالیت های عمرانی و خدمات شهری، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

امینی زاده اضافه كرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد كه صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی كه در بندرعباس دارد، یكی از زمینه های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست كه می تواند در كانون توجه برنامه های شهر خلاق قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اقدام مركز خلاقیت و فناوری های نوین در راه اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی، یادآور شد: این حركت با راه اندازی مركز نمایش، آموزش و فروش صنایع دستی در محل بازار ماهی فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر، تكمیل می شود.

وی در انتها نیز با بیان اینكه شیوع كرونا بسیاری از برنامه های عمومی و جمعی را مختل كرده است، عنوان كرد: پس از آن، حداقل دو مركز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می شود.
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴