دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

افزایش 20 درصدی مناسب سازی محیطهای شهری/ بیشترین مشكلات این محیط ها از منظر معلولان
 
مسئول مناسب سازی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به سامانه معبر كه برای طرح مشكلات معلولان در راستای مناسب سازی معابر، اماكن عمومی و محیط های شهری و ساختمان های اداری راه اندازی شده می گوید: بیشترین پیامك های دریافت شده از سوی مردم مربوط به مشكلات محیط های شهری مانند پل ها، رمپ و هم سطح ...
افزایش 20 درصدی مناسب سازی محیطهای شهری/ بیشترین مشكلات این محیط ها از منظر معلولان مریم سلطانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه سامانه معبر از سال 1395 راه اندازی شده است، گفت: سامانه معبر، سامانه ای كشوری و مربوط به محیط های شهری و عمومی است كه توسط دبیرخانه مناسب سازی كشور راه اندازی شده است.

به گفته وی، افراد می توانند با شماره گیری كد (3000012322) در ابتدا خود را معرفی كرده و سپس مشكل خود را در زمینه های مشكلات شهری و ساختمان های عمومی اعلام كنند. این پیامك به طور مستقیم برای كارشناس مناسب سازی سازمان بهزیستی استان مربوطه ارسال می شود و كارشناس پس از دریافت این پیامك، باتوجه به مشكل در شهرستان آن استان، نامه ای برای پیگیری به مسئول شهرستان محل مربوطه ارسال می كند. كارشناس نیز باتوجه به شهرداری آن منطقه نامه ای را برای رفع مشكل ارسال می كند و شهرداری پس از رفع مشكل، گزارش آن را برای ما ارسال و ما آن را برای دبیرخانه كشوری ارسال می كنیم.

مسئول مناسب سازی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینكه به طور میانگین ماهانه یك الی دو پیامك در زمینه مشكلات محیط های شهری و عمومی دریافت می كنیم، یادآور شد: برخی از پیامك های ارسال شده در زمینه مشكلات محیط های شهری و عمومی رفع شده است و برخی ها نیز ممكن بوده قابلیت رفع كردن نداشته باشد.

سلطانی افزود: بیشترین پیامك های دریافت شده از سوی مردم مربوط به مشكلات محیط های شهری مانند پل ها، رمپ و هم سطح سازی خیابان ها بوده است.

بنابر اظهارات وی، براساس بررسی های انجام شده طی 2 سال گذشته شاهد افزایش حدود 20 تا 30 درصدی مناسب سازی محیط شهری نسبت به گذشته بوده ایم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۶:۰۲ - ۲۴/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹