دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تداوم تعطیلی اماكن ورزشی سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود
 
فرزاد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینكه پس از تغییر رنگ وضعیت كرونا در خراسان رضوی از قرمز به نارنجی، بسیاری از صنوف مجوز بازگشایی و فعالیت دریافت كرده اند، اظهار كرد: بر اساس تصمیم ستاد كرونا فعالیت های ورزشی از گروه های شغلی یك و دو به گروه سه تغییر كرد و این باعث شد كه فعالیت های ورزشی برخلاف هفته ها و ماه های گذشته همراه با دسته اول و دوم مجوز بازگشایی را دریافت نكنند.

مدیركل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصمیمات این ستاد را لازم الاجرا دانست و افزود: متأسفانه با استمرار شرایط كرونایی و محدودیت هایی كه از سوی ستاد ملی كرونا اعمال می شود، فشارهای زیادی از طرف اماكن و باشگاه های ورزشی به خاطر خسارات زیادی كه متحمل شده اند بر مجموعه اداره كل ورزش و جوانان استان واردشده است.

وی ادامه داد: با توجه به بروز مشكلات عدیده ناشی از تعطیلی اماكن ورزشی و ابراز گلایه مدیران و ورزشكاران تاكنون علاوه بر مكاتباتی كه با شخص وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش قهرمانی داشتیم، با استاندار خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشكی و دبیر ستاد ملی كرونا در استان نیز مذاكراتی انجام داده ایم تا محدودیت ها برای فعالیت اماكن و مجموعه های ورزشی تعدیل شود.

 فتاحی در واكنش به تغییر گروه فعالیت های ورزشی از گروه 2 به سه یادآور شد: اگرچه دلیل این تغییرات به ما اعلام نشده اما همه می دانند كه فعالیت های ورزشی به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار كمك می كند.

وی بابیان اینكه وزیر بهداشت نیز كم تحركی بیماران كرونایی را سبب فوت آن ها دانسته، عنوان كرد: بسیاری از مرگ ومیرهایی كه براثر كرونا در كشور ما اتفاق افتاده به دلیل چاقی و كم تحركی است.

مدیركل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تأكید بر اینكه با تعطیلی اماكن ورزشی به نوعی كم تحركی در جامعه افزایش می یابد، خاطرنشان كرد: انجام حركات ورزشی در فضای باز و ورزش هایی كه برخورد فیزیكی چندانی ندارند، در شادابی و نشاط جامعه و همچنین تحرك بیشتر افراد كمك كننده خواهد بود.

وی با ابراز تأسف از اینكه تعطیلی اماكن ورزشی باعث بروز آسیب های جدی اجتماعی می شود، ادامه داد: به دلیل تعطیلی باشگاه ها و اماكن ورزشی، بسیاری از مردم برای انجام ورزش به فعالیت در پارك ها و یا منازلی كه به شكل زیرزمینی فعال شده اند روی آورده اند كه این مهم  اصلاً مناسب نیست و آسیب های جدی در پی خواهد داشت.

فتاحی اذعان كرد: به عنوان خدمتگذار جامعه ورزش خراسان رضوی از مسئولین ستاد كرونا تقاضا دارم كه با بررسی دقیق تر و تجدیدنظر در مصوبه ستاد زمینه بازگشایی اماكن ورزشی و فعالیت باشگاه های ورزشی را فراهم كنند تا بیشتر از این باعث خسارت به سرمایه گذاران ورزش نشویم.

وی به تحقیقات انجام شده در دنیا در خصوص مكان های شیوع كرونا گفت: بر اساس تحقیقاتی كه در كشور انگلستان انجام شده است امكان ابتلا به كرونا در باشگاه های ورزشی 2/8 درصد و در سوپرماركت ها و رستوران ها به ترتیب 11 و 7 درصد است.

مدیركل ورزش و جوانان خراسان رضوی یادآور شد:  این در حالی است كه همه ی این فعالیت ها در كنار مجتمع های تجاری، مترو و سایر اصناف شروع به كار كرده اند اما انجام فعالیت های ورزشی در فضای بازهم مجاز دانسته نشده اند.

وی به وضعیت كم تحركی در كودكان هم اشاره كرد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود 22 درصد دانش آموزان دچار چاقی و كم تحركی مفرط هستند و 33 درصد جمعیت كشور از كم تحركی رنج می برند.

فتاحی بیان كرد: ما باید تلاش كنیم كه با ورزش و ایجاد روحیه نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن، مردم را در برابر ویروس كرونا مصون كنیم و آن ها را به آمادگی بهتری در برابر شرایط بیماری برسانیم.

انتهای پیام/70066
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۷:۲۱ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۰