دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون مراكز اقامتی جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن
 
واكسیناسیون مددجویان و كاركنان مراكز اقامتی اولویت دوم تا چهارم شامل مراكز توانبخشی معلولین جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن در بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز خراسان رضوی، جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این استان 41 مركزواكسیناسیون مراكز اقامتی جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن شبانه روزی معلولین ذهنی با 2 هزار و 550 مددجو مشغول خدمت رسانی به این قشر هستند.

محمد عارف آرام گفت: 4 مركز شبانه روزی توانبخشی معلولین جسمی حركتی با 591 مددجو و 10 مركز بیماران روانی مزمن با یك هزار و 128 مددجو در استان مستقر هستند كه جزو اولویت های دوم تا چهارم واكسیناسیون كرونا هستند.

وی بیان كرد: از مجموع 4 هزار و 269 مددجو در كل مراكز اقامتی معلولین جسمی، ذهنی و بیمار روانی، 344 نفر به خاطر سالمند بودن، همزمان با مددجویان مراكز سالمندان در همان فاز اول، واكسینه شده اند.

آرام ادامه داد: از 3 هزار و 925 نفر باقیمانده در این مراكز فقط 3 هزار و 86 نفر واكسن دریافت می كنند، زیرا یا شرایط دریافت واكسن را نداشته اند و یا خود و خانواده شان از تزریق واكسن به مددجو راضی نبوده و انصراف داده اند.

به گفته وی، 452 نفر پرسنل این مراكز نیز به همراه مددجویان، واكسینه خواهند شد.

وی با تأكید بر اینكه واكسن مورد نیاز مراكز مراقبتی به طور كامل تأمین شده است، گفت: هیچ كمبودی در این زمینه وجود ندارد و دانشگاه های علوم پزشكی، تمام واكسن مورد نیاز را تأمین كرده اند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینكه مراكز اقامتی سالمندان، واكسن نوبت اول و دوم را دریافت كرده اند، افزود: خوشبختانه تاكنون هیچ مورد فوتی یا حال وخیم بعد از تزریق واكسن یا سایر عوارض در میان دریافت كنندگان واكسن در مجموعه مراكز اقامتی دیده نشده است.

آرام با بیان اینكه به طور معمول، افرادی در این مراكز فوت می كنند، گفت: به تشخیص پزشكی قانونی، هیچ كدام از موارد فوت، به دلیل ابتلا به كرونا، پیش یا پس از تزریق واكسن نبوده است.

این مسئول در خصوص مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خارج از مراكز اقامتی هم گفت: هنوز پیگیر هستیم ولی نتیجه ای برای دریافت واكسن جهت واكسیناسیون 105 هزار مددجوی مقیم منزل حاصل نشده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان رضوی 118 هزار مددجو در منازل داریم كه با در نظر گرفتن برخی ملاك ها برای واجد شرایط بودن یا نبودن، به حدود 105 هزار دوز واكسن نیازمند هستیم تا آن ها را بر علیه كرونا واكسینه كنیم.
   تاریخ: ۲۰:۰۷ - ۲۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳