دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

روانشناسان چه كاری انجام می دهند؟
 
روانشناسان به دلیل مهارت های بالینی كه دارند به مردم كمك می كنند تا یاد بگیرند كه به طور موثرتری با مسائل زندگی و مشكلات روانی كنار بیایند. روانشناسان با استفاده از انواع تكنیك های مبتنی بر بهترین تحقیقات موجود به بیمارن كمك می كنند.
روانشناسان چه كاری انجام می دهند؟
روانشناسان به دلیل مهارت های بالینی كه دارند به مردم كمك می كنند تا یاد بگیرند كه به طور موثرتری با مسائل زندگی و مشكلات روانی كنار بیایند. روانشناسان با استفاده از انواع تكنیك های مبتنی بر بهترین تحقیقات موجود به بیمارن كمك می كنند. - اخبار بازار -
روانشناسان چكار می كنند؟

یك روانشناس چگونگی تفكر، احساس و رفتار ما را از دیدگاه علمی مطالعه می كند و این دانش را برای كمك به افراد در درك ، توضیح و تغییر رفتار خود به كار می برد.

روانشناسان به افراد زیادی كمك می كنند و می توانند انواع مختلفی از مشكلات را درمان كنند. برخی از افراد ممكن است به دلیل اینكه مدت طولانی احساس افسردگی، عصبانیت یا اضطراب دارند با یك روانشناس صحبت كنند یا ممكن هست به دلیل یك بیماری مزمن كه زندگی یا سلامت جسمی آنها را مختل می كند ، از یك روانشناس كمك بخواهند.

اشخاص دیگری ممكن است دارای مشكلات كوتاه مدت باشند كه می خواهند در انتخاب مسیر صحیح به آنها كمك بشه ، مانند انتخاب یك شغل جدید یا سوگ مرگ یكی از اعضای خانواده.

روانشناسان می توانند به افراد كمك كنند تا یاد بگیرند كه با شرایط استرس زا كنار بیایند ، بر اعتیاد غلبه كنند، بیماری های مزمن خود را مدیریت كنند و آزمایش ها و ارزیابی هایی كه می تواند به شما در تشخیص یك بیماری كمك كند یا در مورد نحوه تفكر، احساس و رفتار فرد به شما كمك كند.

این آزمون ها ممكن است مهارت های فكری ، نقاط قوت و ضعف شناختی ، استعداد و ترجیح شغلی ، ویژگی های شخصیتی و عملكرد عصب روانشناختی را ارزیابی كند.

چگونه روانشناسان به ما كمك می كنند ؟

روانشناسان می توانند به طیف وسیعی از مشكلات سلامتی كمك كنند و از مجموعه ای از درمان های مبتنی بر شواهد برای كمك به مردم در بهبود زندگی خود استفاده كنند. معمولاً آنها از درمان استفاده می كنند (كه اغلب به آن روان درمانی یا گفتاردرمانی گفته می شود).

انواع مختلفی از درمان وجود دارد ، اما روانشناس با شخص مورد نظر همكاری خواهند كرد تا بهترین روش را برای حل مشكل فرد مشخص كنند و متناسب با مشخصات و مشكلات بیمار باشد.

درمان می تواند برای یك فرد ، زوجین یا خانواده باشد. برخی از روانشناسان حتی برای استفاده از هیپنوتیزم آموزش دیده اند، كه تحقیقات نشان داده است برای طیف وسیعی از شرایط از جمله درد، اضطراب و اختلالات خلقی موثر است .

برای برخی شرایط ، درمان و دارو تركیبی از درمان هستند كه بهترین عملكرد را دارند. برای افرادی كه از دارو بهره مند می شوند، روانشناسان با پزشكان مراقبت های اولیه، متخصصان اطفال و روانپزشكان برای درمان كلی كار می كنند.

موضوعاتی كه روانشناسان تحقیق و عمل خود را به سمت آنها متمركز می كنند:

مشكلات بهداشت روان مانند افسردگی ، اضطراب، ترس و غیره .

عوامل تعیین كننده رفتار عصبی ، ژنتیكی ، روانشناختی و اجتماعی .

عوامل تعیین كننده روانشناختی سلامت و عوامل روانی كه به سلامت و مدیریت بیماری كمك می كنند .

نقش عوامل روانشناختی در پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت جسمی .

توانبخشی و سازگاری با ناتوانی و بیماری مزمن .

درك و مدیریت درد رابطه بین عوامل روانشناختی و شرایط جسمی و بیماری (به عنوان مثال دیابت ، بیماری قلبی ، سكته).

مدیریت جنبه های روانشناختی بیماری های فانی و مراقبت های پایان زندگی .

عملكردهای شناختی (به عنوان مثال ، یادگیری ، حافظه ، حل مسئله ، توانایی فكری) .

رفتار مجرمانه ، پیشگیری از جرم و خدمات برای قربانیان و مرتكبان فعالیت جنایی .

اعتیاد ، مصرف مواد (به عنوان مثال سیگار كشیدن ، الكل ، داروهای تجویز شده و تفریحی) .

استرس ، عصبانیت و سایر جنبه های مدیریت سبك زندگی .

مشاوره دادگاه در مورد نقش عوامل روانشناختی در امور حقوقی (به عنوان مثال ، حوادث و جراحات ، توانایی والدین ، ​​صلاحیت اداره امور شخصی شخص).

روانشناسی در محل كار (به عنوان مثال انگیزه ، رهبری ، بهره وری ، بازاریابی ، محل كار سالم ، ارگونومی) روابط و مشكلات زناشویی و خانوادگی.

و عوامل روانشناختی مربوط به عملكرد در محل كار ، مدرسه ، تفریح ​​و ورزش.

روانشناسان چگونه آموزش می بینند؟

روانشناس برای تمرین روانشناسی پس از گذراندن دوره كارشناسی حداقل به 4-6 سال مطالعه تمام وقت نیاز دارد. دوره های آموزشی شامل زمینه هایی مانند اخلاق ، آمار ، اختلافات فردی و مبانی زیست شناختی ، شناختی- عاطفی و اجتماعی رفتار و همچنین آموزش های خاص در ارزیابی و درمان روانشناختی است.

در دوره تحصیلات تكمیلی ، دانشجویان روانشناسی نیز ممكن است در تحقیق و آموزش شركت كنند. قبل از فارغ التحصیلی یك دوره كارآموزی با نظارت تمام وقت یك ساله مورد نیاز است و در بیشتر كشورها قبل از صدور مجوز یك سال تمرین تحت نظارت مورد نیاز است.

جایی كه روانشانس ها كار میكنند

بسیاری از روانشناسان به صورت خصوصی كار می كنند یا با گروهی از روانشناسان دیگر یا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی همكاری می كنند.

گروه دیگری از روانشناسان نیز در مدارس ، دانشگاه ها ، بیمارستان ها و كلینیك های پزشكی ، زندان ها و مراكز اصلاح و تربیت ، مراكز درمانی جانبازان ، كلینیك های بهداشت روان و بهداشت ، مشاغل و صنایع ، خانه های سالمندان و مراكز توانبخشی و مراقبت های طولانی مدت كار می كنند.

اگرچه روانشناسان به طور كلی مجوز دارند ، اما آنها باید حوزه های صلاحیت خود را به نهاد نظارتی اعلام كنند و لازم است در محدوده صلاحیت خود عمل كنند. به عنوان مثال ، یك روانشناس كه روان عصب شناسی را انجام می دهد (ارزیابی و درمان مشكلات تفكر یا عملكرد مغز كه ممكن است بعد از تصادف یا سكته رخ دهد به عنوان مثال) در زمینه روانشناسی اعصاب آموزش دیده باشد.

موسسه روانشناسی خانه شیرین با استفاده از ابزارهای دقیق بالینی به ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی می پردازد و سپس به طراحی و اجرای مناسب درمان های مورد نیاز پرداخته تا سلامت مراجعان را بهبود دهد. ما در موسسه خانه شیرین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در كلیه زمینه های روانشناسی می باشیم.

"این مطلب تبلیغاتی است"
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۳۲ - ۲۹/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶