دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

1073 قطعه زمین برای ایثارگران سیستان و بلوچستان تامین شد
 
زاهدان- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید گفت: یكهزار و73 قطعه زمین با همكاری استاندار سیستان و بلوچستان برای مسكن جامعه ایثارگران و خانواده شهدای این استان تامین شده است.
1073 قطعه زمین برای ایثارگران سیستان و بلوچستان تامین شد زاهدان- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید گفت: یكهزار و73 قطعه زمین با همكاری استاندار سیستان و بلوچستان برای مسكن جامعه ایثارگران و خانواده شهدای این استان تامین شده است.

به گزارش ایرنا سعید اوحدی روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امضای تفاهم نامه، تامین زمین، ساخت مسكن و ساماندهی اشتغال و كارآفرینی ایثارگران در سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: وجود حضرت فاطمه(س) به عنوان موهبتی الهی در تاریخ اسلام یك بستر و تحول اساسی در دیدگاه ها نسبت به جایگاه و مقام زن به وجود آورد.
وی با بیان اینكه سیره، رفتار و سلوك زندگی حضرت زهرا(س) یك گنجینه ماندگار و با ارزش برای نظام خانواده و ارتقای این نظام برای همیشه در مسیر انسان ها خواهد بود افزود: سیستان و بلوچستان ویژگی های خاص دارد و با استان های دیگر متفاوت بوده البته استان های مرزی شرایط ویژه ای دارند.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان كرد: سیستان و بلوچستان هم میزبان شهدای مهمانی بوده كه به این استان آمده اند و در آن شهید شدند و یك اثر ماندگاری را در تاریخ ایثار و شهادت به جاگذاشته اند كه این خود ارزش بزرگی است.
وی با اشاره به اینكه دلبستگی كه انسان ها نسبت به فرزندان شهیدشان آن هم پاره تن دارند اظهارداشت: راه اندازی كاروان راهیان نور در سیستان و بلوچستان ضروری و پیگیری خواهد شد.
اوحدی با اشاره به اینكه این پیشنهاد راهكاری برای ایجاد، حفظ و توسعه یادمان های شهدا و عزیزانی است كه در صیانت از مرزها، دفاع مقدس و دفاع از حرم به مقام شهادت نائل شدند.
وی با بیان اینكه بنیاد شهید اگر امروز اعتبار پیدا كرده به اعتبار جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهداست تصریح كرد: در ماده 38 از سال 90 و 91، 2 هزار میلیارد تومان بدهی به جانبازان و ایثارگران داشته ایم كه همه این مطالبات در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاكید كرد: ما باید قدرشناس جامعه ایثارگران و خانواده شهدا باشیم و افتخار كنیم كه خداوند بزرگ دینی برگردن مردم و در اختیار یك مجموعه به عنوان بنیاد شهید گذاشته است.
وی با اشاره به اینكه خداوند ثروتی به سیستان و بلوچستان داده و آن هم مردم غیور این منطقه است كه در همه عرصه ها حضور پیدا كرده اند گفت: بیش از 500 شهید اهل سنت در این استان گنجینه و نماد وحدت است كه باید قدردان این موضوع باشیم.

اوحدی با تاكید بر اینكه دولت در سخت ترین شرایط همه مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران را پرداخت كرده گفت: با تفاهم نامه انجام شده با وزیر صنعت و رفاه پیش زمینه ای فراهم شد تا در بودجه سال آینده، 800میلیارد تومان وام قرض الحسنه در جهت پشتیبانی اشتغال پایدار این قشر دیده شود.
وی با بیان اینكه در احكام برنامه ششم بند(ج) ماده 87 تاكید شده كه همه فرزندان شهدا و خانواده جانباز بالای 70 درصد در پایان این احكام كه 2 سال بعد می شود به استخدام در بیایند افزود: طی نامه ای كه به رییس جمهوری زده شد ایشان با علم به این احكام دستور داد استخدام تمام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای 70 درصد سال 99 اتفاق بیافتد كه این مهم یك حركت بزرگ بود.
معاون رییس جمهوری با بیان اینكه هماهنگی های این موضوع با سازمان امور اداری استخدامی كشور انجام شده گفت: اعلام پست های مورد نیاز و نیازمندی در جامعه ایثارگران در سامانه سجایا كاملا احصا شده است.
وی با اشاره به اینكه آزمون اختصاصی استخدامی در بین فرزندان شهدا و خانواده های جانباز بالای 70 درصد نیز برگزار می شود بیان كرد: وزیر علوم تاكید كردند كه به سازمان سنجش دستور و هماهنگی های انجام می شود تا بزودی این آزمون را برگزار شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه شهدای حوزه سلامت همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتند و برگ زرین دیگری در حوزه دفاع از حریم سلامت و علم كشور به ثبت رساندند گفت:دانشگاه های علوم پزشكی پرونده های این افراد را به تهران بفرستند تا در كمیته ملی كه با دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب شورای عالی امنیت ملی تشكیل شده این پرونده ها بررسی شود.

وی افزود: تا به امروز بیش از 100 نفر از مدافعان حوزه سلامت مصادیق شهادتشان در كمیته ملی قطعی اعلام شده است.

خدمت بی منت به قشر ایثارگران و خانواده معظم شهدا انجام شود

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: باید شرایطی را فراهم كنیم كه خدمت بی منت به قشر ایثارگران و خانواده معظم شهدا انجام شود تا در پیچ و خم روزگار گرفتار نشده و خدمات ما منتج به توانمندی آنان در حوزه تحصیل، اشتغال، مسكن، بهداشت و درمان شود.
احمدعلی موهبتی با بیان اینكه در سایر كشورهای دنیا كه پیروی از ادیان الهی نیز ندارند برای كسانی كه در دفاع از خاك و كشور نقش آفرین باشند احترام بسیار قائلند افزود: سیستان و بلوچستان در زمان دفاع مقدس نقش آفرین بود و در دورانی كه استكبار در عراق و سوریه برنامه ریزی كرد مردم این سرزمین نقش مهمی ایفا كرده اند این در حالی بوده كه این افراد در جبهه اول نا امنی های شرق كشور وظیفه مرزبانی از مرزهای كشور را نیز بر عهده داشتند.
وی با اشاره به كارهای بسیار ضروری كه در حوزه فرهنگ شهادت و شهدا در سیستان و بلوچستان باید شكل گیرد اظهارداشت: استان باید مقصد راهیان نور قرار گیرد به جهت اینكه بیش از 2 هزار شهید در این استان شامل شهدا (حوزه ترور، شهدا حوزه مواد مخدر و ناامنی ها) در این استان شهید و خانواده هایی هستند كه نیاز دارند این مكان ها را ببینند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینكه در این استان ایجاد فرهنگسراها اثر روحی و روانی خوبی خواهد داشت بیان كرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ما است كه برای آن برنامه ریزی كنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مجتمع فرهنگی در جنب گلزار شهدای شهر زاهدان بنابر ضرورت سال گذشته 800 میلیون تومان با تخصیص 100 درصد اعتبار به آن تعلق گرفت.
مهرداد عرب اول افزود: همچنین در صورت نیاز برای این مجموعه قطعا تا سال 1400 تامین اعتبار خواهیم كرد.
وی بیان كرد: مجموعه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران نیز طرحی ملی بوده اما بنا بر ضرورت در سالجاری 600 میلیون تومان اعتبار گذاشتیم كه 450 میلیون تومان آن تخصیص پیدا كرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: به منظور ساماندهی گلزار شهدا برای سالجاری یك میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و تاكنون 50 درصد این اعتبارات تخصیص پیدا كرده كه امید می رود تا پایان سال 70 درصد این اعتبارات نیز تخصیص یابد.

برچسب ها
- سیستان و بلوچستان
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- استانداری سیستان و بلوچستان
- سعید اوحدی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۲۴ - ۱۶/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸