دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آمادگی بهزیستی برای توزیع یاری برگ مشاوره بین نیازمندان
 
تهران- ایرنا- مدیركل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی كشور گفت: این سازمان آمادگی دارد تا برای نیازمندانی كه از بحران كرونا آسیب دیده اند و نیاز به مداخلات روانشناختی دارند با پشتیبانی دولت، یاری برگ مشاوره توزیع كند.
آمادگی بهزیستی برای توزیع یاری برگ مشاوره بین نیازمندان تهران- ایرنا- مدیركل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی كشور گفت: این سازمان آمادگی دارد تا برای نیازمندانی كه از بحران كرونا آسیب دیده اند و نیاز به مداخلات روانشناختی دارند با پشتیبانی دولت، یاری برگ مشاوره توزیع كند.

بهزاد وحیدنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیازمندان به خدمات روانشناختی می توانند با واحد مددكاری پیشگیری ادارات بهزیستی در سراسر كشور تماس بگیرند و از این طریق با پشتیبانی دولت از خدمات روانشناختی بهره مند شوند.

وی تصریح كرد: این خدمات به ویژه برای دهك های اول و دوم درآمدی پایین است. برای افرادی كه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، صددرصد یارانه مشاوره پرداخت می شود برای افراد در دهك سوم درآمدی نیز 90 درصد یارانه مشاوره پرداخت خواهد شد.

مدیركل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی كشور اضافه كرد: برای سایر سطوح های درآمدی كه مشمول شرایط حاد شده اند به طور مثال جزو سه دهك درآمدی پایین نیستند اما شغل خود را از دست داده اند، پس از انجام ارزیابی مددكاری به صورت موردی یاری برگ مشاوره ارائه خواهد شد.

وحیدنیا تاكید كرد: تشخیص مددكاری ملاك خواهد بود تا چند درصد از هزینه مشاوره در قالب یاری برگ پرداخت شود. ملاك ما تامین خدمت است و خیلی روی رقم اصرار نداریم.

به گزارش ایرنا، یارانه مشاوره در قالب یاری برگ مبلغی است كه سازمان بهزیستی كشور برای حمایت از افراد نیازمند به خدمات مشاوره ای و روانشناختی به منظور ارتقای سلامت روان جامعه می پردازد.

با توجه به سیاست گسترش مراكز مشاوره غیردولتی و به منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و جبران تفاوت تعرفه های دولتی و خصوصی، یارانه برای مراجعین نیازمند با اولویت معلولین و مددجویان سازمان به مراكز مشاوره غیردولتی عمومی و تخصصی یا مراكز سلامت روان محلی تحت نظارت سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

برای معرفی و ارجاع مراجعان به مركز تحت پوشش یارانه، در یاری برگ مشخصات فردی مراجع، نوع خدمات درخواستی او از جمله مشاوره، شركت در كلاس های آموزشی یا اجرای تست و همچنین مبلغ یارانه و مرجع معرفی كننده ثبت می شود. این یاری برگ به همراه فهرستی از مراكز تحت نظارت سازمان به مراجع تحویل داده می شود.

برچسب ها
- مشاوره
- دفتر مشاوره و امور روانشناختی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۴ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶