دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مراكز خانه سلامت «ندای مهر» دختران آسیب دیده را توانمند می كند
 
مراكز خانه سلامت «ندای مهر» دختران آسیب دیده را توانمند می كند
مدیر بهزیستی شهرستان كرمانشاه هدف از راه اندازی مراكز «ندای مهر لبخند» را توانمندسازی دختران در معرض آسیب اجتماعی عنوان كرد و گفت: مركز ندای مهر لبخند زیر نظارت بهزیستی كرمانشاه با ظرفیت پذیرش 80 نفر در هر دوره توانسته اقدامات مثبتی در این راستا ارائه كند.
به گزارش خبرگزاری تابناك كرمانشاه به نقل از ایرنا،«صفدر مظفری راد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرد در معرض آسیب كه در مركز پذیرش می شود ابتدا توسط مددكار مورد ارزیابی فردی، خانوادگی و اجتماعی قرار می گیرد سپس بازدید از منزل انجام می شود و بعد از آن روانشناس پیشینه مشكل را ارزیابی می كند.

این مسوول ادامه داد: معاینه وضعیت روانی با انجام تست روانشناسی انجام می شود و متناسب با آن طرح، درمان صورت گرفته و صورتجلسه تیم تخصصی تشكیل می شود و براساس نوع مشكل مداخلات تخصصی انجام می شود.

وی در خصوص خدماتی كه توسط مركز به دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده ارائه می شود به خدمات مددكاری، خدمات روانشناسی، خدمات آموزشی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات مشاوره ای و خدمات حقوقی و تیم تخصصی اشاره كرد.

مدیر بهزیستی شهرستان كرمانشاه علاوه بر خدمات تخصصی مددكاری و روانشناختی به بخشی از سایر فعالیت های مركز در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در سال 99، بسته های بهداشتی جهت پیشگیری از همه گیری كرونا در چند نوبت توزیع و با اداره آموزش و پرورش جهت رایگان كردن هزینه های تحصیلی دختران و تهیه گوشی هوشمند برای دختران واجد شرایط به منظور شركت در كلاس های آموزش مجازی رایزنی شد.

مظفری راد از رایزنی با اداره فنی و حرفه ای به منظور آموزش رایگان خیاطی برای خانواده ها، خرید چرخ خیاطی با هدف توانمندسازی دختران، خرید وسایل پخت نان سنتی به عنوان پاره ای دیگر از خدمات در سال گذشته یاد كرد.

وی با بیان اینكه آموزشهای گروهی به خانواده ها نظیر فرزند پروری، بهبود روابط خانوادگی و آشنایی با دوران بلوغ و آموزشهای فردی به دختران در زمینه آموزش های حل مساله، مثبت اندیشی، ارتباط موثر ارائه شده به اجرای برنامه های شاد و سرگرمی با هدف گذراندن اوقات فراغت از قبیل تئاتر، كتابخوانی، مسابقات نقاشی و فرهنگی اشاره كرد.

وی به پرداخت مبلغ 600 میلیون ریال در راستای اجرای فاز توانمندسازی مددجویان اشاره كرد و گفت: در سال گذشته در چندین مرحله كمك موردی از محل اعتبارات ابلاغی به افراد واجد شرایط پرداخت شد.

اقدامات اجتماعات محور در خصوص آسیب های اجتماعی در قالب توزیع بروشور بین خانواده های محلات آسیب خیز از دیگر فعالیت های مركز ندای مهر لبخند در سال گذشته است.

بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان كرمانشاه است كه از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حركتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساكن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت كشور در این استان سكونت می كنند كه از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می كنند.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۳