دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كودكان كار در ایلام به صورت رایگان معاینه پزشكی می شوند
 
كودكان كار در ایلام به صورت رایگان معاینه پزشكی می شوند >
كودكان كار در ایلام به صورت رایگان معاینه پزشكی می شوند

كودكان كار در ایلام به صورت رایگان معاینه پزشكی می شوند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام از انجام معاینه پزشكی رایگان كودكان كار در ایلام خبر داد.

وحید ملكشاهی نژاد ایرنا اظهار كرد: معاینه و درمان كودكان كار این استان در قالب پویش روزگار مهربانی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و به صورت دوره ای ادامه می یابد.

وی یادآور شد: در این طرح علاوه بر دارو و درمان رایگان، كودكان كار از نظر گفتار درمانی، سلامت روانی و مشاوره مددكاری برای آموزش مهارت های زندگی با كمك این مؤسسه معاینه پزشكی می شوند.

مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام اضافه كرد: با كمك امور اجتماعی استانداری و معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام و مؤسسه باور در قالب كارگاه های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، بسته های بهداشتی نیز برای آنان تهیه می شود.

ملكشاهی نژاد ادامه داد: در مرحله اول حدود 65 نفر از كودكان كار یا خانواده آن ها مورد معاینه پزشكی قرار می گیرند و افرادی كه نیاز به درمان دارند برای ادامه روند سلامت به مراكز درمانی معرفی می شوند و همه هزینه درمان آن ها ب صورت رایگان است.

وی گفت: در هفته گذشته حدود 80 نفر از كودكان كار و خانواده آنان از معاینات رایگان اولیه پزشكی برخوردار و تعدادی از آن ها به متخصص قلب، آزمایشگاه، ارتوپدی و چشم پزشكی معرفی شدند و داروهای مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام افزود: پیگیری روند معاینه و درمان این كودكان به صورت هر ماه ادامه خواهد داشت اما با توجه به مشكلات كودكان كار برای ارجاع به متخصص نیاز به كمك خیرین برای ادامه روند درمان وجود دارد.

ملكشاهی نژاد یادآور شد: در این مرحله تعدادی از كودكان كار به پزشكان متخصص شامل ارتوپد یك نفر، پوست سه نفر، دندان پزشكی هشت نفر، قلب چهار نفر، اطفال سه نفر معرفی و 6 نفر نیز برای انجام آزمایش و چهار نفر به چشم پزشكی معرفی شدند و هزینه درمان آن ها با كمك خیرین تامین می شود.

وی، اهدای بسته بهداشتی، در این شرایط كرونا را از دیگر اقدامات این مؤسسه برشمرد و گفت: در این پویش با توجه به مسائل كرونا بسته های بهداشتی شامل شامپو، صابو، خمیر دندان، مایع ظرفشویی و پودر شست و شو به 50 خانوار تعلق گرفت كه اهدای این بسته های بهداشتی به سایر كودكان ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: برگزاری كارگاه سلامت روان، مهارت های زندگی و مشاوره و مددكاری در گروه های سه نفره در حوزه های مختلف بین كودكان كار انجام گرفت و مورد استقبال آن ها و خانواده هایشان قرار گرفت و مشاوره و مددكاری افراد نیز به صورت خصوصی انجام شد.

ملكشاهی نژاد برگزاری مسابقات ورزشی و نقاشی بین 57 نفر از كودكان كار و اهدای جایزه به حدود 24 نفر از آنان را از دیگر اقدامات این مؤسسه ذكر كرد و گفت: ما به دنبال راهی برای كاهش آسیب های اجتماعی در بین این كودكان هستیم.
   تاریخ: ۱۰:۳۰ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۳