دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رئیس جدید مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی معرفی شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس جدید مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی معرفی شد

دكتر امید رضایی رئیس جدید مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی روز یكشنبه طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معاونان دانشگاه و جمعی از مدیران و كادر درمانی این مركز روانپزشكی، معرفی و از خدمات دكتر رضا دانشمند رئیس سابق مركز، قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه طی سخنانی در این مراسم با عرض خیرمقدم به همه شركت كنندگان و بویژه خیران محترم و تبریك عید فطر كه خوشبختانه با كاهش آمار مبتلایان كرونا همراه شد، گفت كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مسیر تعالی خود را با عزت طی می كند. این دانشگاه در دو حوزه توانبخشی و سلامت اجتماعی مرجعیت دارد و مرجعیت آن شناخته شده است.

دكتر خانكه به بدهی دانشگاه در هشت ماه پیش و ابتدای مسئولیت دانشگاه اشاره كرد و افزود: خدا را شكر با تلاش همكاران، در حال حاضر مشكلی نداریم، مطالبات پرسنلی بموقع پرداخت شده، طرح های عمرانی بخوبی پیش می رود، مرجعیت توانبخشی به دانشگاه داده شده، مسئولیت رصدخانه اجتماعی از سوی آقای وزیر بهداشت به دانشگاه ابلاغ شده، و در این مسیر فعالیت های خوبی در حال انجام است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته هر چند مبتلایان به كرونا در كشور افزایش یافته بود، اما در مركز روانپزشكی رازی خوشبختانه با تلاش رئیس سابق مركز و كلیه پرسنل زحمتكش رازی و حمایت دانشگاه، بحران خاصی وجود نداشت و همكاران بخوبی مدیریت كردند و به لطف خداوند و حمایت آقای وزیر، بحث توسعه زیرساختی بیمارستان صورت گرفت و ما توانستیم در بین 68 دانشگاه علوم پزشكی كشور، مركز رازی را در اولویت دریافت سی تی اسكن قرار بدهیم، اكسیژن ساز برای بیماران كرونایی تامین شد و تجهیزات آزمایشگاه در حال تامین است. همه این فعالیت ها را به فال نیك می گیریم و به بركت دعای این بیماران مظلوم ، برنامه ها به پیش می روند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، به مساله انتخابات ریاست جمهوری و اتمام ثبت نام نامزدها در روز گذشته اشاره كرد و گفت: همانطور كه مقام معظم رهبری فرمودند، انتخابات هم حق است و هم وظیفه . و باید با حضور حداكثری خودمان پای صندوق های رای، به دشمنان نشان بدهیم كه ما از هویت و تمامیت ارضی خودمان دفاع می كنیم و ان شاالله مردم زیر سایه مقدس جمهوری اسلامی، همیشه روسفید خواهند بود. باید انتخاب اصلح داشته باشیم و مهم این است كه در صحنه حضور داشته باشیم و نشان بدهیم كه ما حاكمیت خودمان را دوست داریم . ان شاالله كه این اتفاق بخوبی رقم می خورد .

وی افزود: بیمارستان روانپزشكی رازی طی سنوات گذشته، بزرگان زیادی مسئولیت این مركز را بعهده داشتند و سال گذشته در زمانی كه من مسئولیت دانشگاه را پذیرفتم، دكتر دانشمند ریاست مركز روانپزشكی رازی را بعهده داشت و بسیار با انرژی ، منعطف و خوب ، در مجموعه مدیریتی بیمارستان كار كرد و هر موقع كاری در رازی داشتیم، ایشان با انعطاف و با تمام انرژی كار را پیگیری كرد و شاهد مدیریت خوب و حضور تمام وقت ایشان، و در نتیجه، نداشتن بحران خاصی در مركز رازی بودیم.

دكتر خانكه ادامه داد: اما دكتر دانشمند به دلیل مشكلات شخصی، استعفای خودشان را قبل از عید نوروز، به من دادند ولی از ایشان خواستم تا ادامه بدهند و ایشان نیز حرمت بنده را نگه داشته و ادامه فعالیت دادند ولی بعد از عید نوروز، من مسایل خانوادگی و استعفای ایشان را برغم میل شخصی ام ، پذیرفتم و از طرفی دكتر رضایی كه از سرمایه های بیمارستان رازی هستند، این مسئولیت را پذیرفتند .

وی اظهار داشت: همانطور كه دكتر رضایی را همه می شناسیم، فردی پرانرژی هستند كه از تمام روابط خودشان بنفع بیمارستان رازی استفاده می كنند و در زمان مدیریت سابق ایشان، توسعه خوبی را بیمارستان داشت و امیدوارم دكتر دانشمند در كنار مدیریت بیمارستان حضور داشته باشند و از مشورت ایشان استفاده كنیم، دكتر رضایی نیز با قوت این مجموعه با قدمت یك صد ساله و بیماران مظلوم آن را مدیریت كنند.

وی با تشكر از دكتر صمدی و دكتر فلاحی در بازگشایی خیریه مركز روانپزشكی رازی، ابراز امیدواری كرد كه با مشاركت خیران محترم بتوانیم علاوه برجلب مشاركت اجتماعی، در جایی كه دولت برای تامین نیازهای بیماران، محدودیت دارد، از مشاركت خیران كمك بگیریم و حضور خیران فقط برای كمك مالی به بیمارستان نباشد، بلكه انگ زدایی از بیمارستان و بازكردن درهای بیمارستان به روی مردم است و مردم بدانند كه این بیماران نیز نیاز به حمایت آنان دارند.

پیش از سخنان رئیس دانشگاه، دكتر باباپور مدیر مركز در این مراسم كه مدیران زیرمجموعه معاونت درمان دانشگاه، مسئول دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه، رئیس و مدیر بیمارستان توانبخشی رفیده، مسئول دفتر خیریه مركز رازی و جمعی از خیران حامی این مركز روانپزشكی، شركت داشتند، ضمن خیرمقدم به شركت كنندگان، به سوابق ارزشمند دكتر رضایی در مركز روانپزشكی رازی اشاره كرد و از خدمات دكتر دانشمند طی مدت ریاست مركز رازی تشكر كرد.

در ادامه، دكتر رضا دانشمند رئیس سابق بیمارستان روانپزشكی رازی در سخنانی، ضمن حلالیت طلبیدن از همكاران در مركز رازی، مدت مسئولیت خود در این مركز را فرصت مغتنمی برای خدمت دانست.

وی از روسای سابق و فعلی دانشگاه و معاونان دانشگاه بابت حمایت های بیدریغشان تشكر كرد و با اشاره به توانایی و خصوصیات مدیران سابق و فعلی مجموعه رازی ، از خدمات و همراهی آنان و تیم اجرایی بیمارستان تشكر و قدردانی كرد.

دكتر دانشمند، به مشكلات اجرایی و موانع بر سر راه فرایندها در ابتدای قبول مسئولیت خود اشاره كرد و گفت: خدا را شكر، به وعده هایی كه در ابتدای مسئولیت داده بودم، عمل شد و با همكاری همكاران در بهبود كیفیت كارها و ارتقای كادر درمان، پیشرفت خوبی را طی یك سال و نیم گذشته شاهد بودیم.

وی از مدیریت همه جانبه وضعیت كرونا در این مركز روانپزشكی گفت كه خوشبختانه با همكاری كادر درمان، آسیب جدی متوجه بیماران و همكاران نشد. برنامه های واكسیناسیون آنفلوآنزا و كرونا بخوبی اجرا شد و بنظر می آید كه حركت رو به جلو را در این مدت شاهد بودیم. قصد داشتم كه بیمارستان در آرامش و بدون تنش به فعالیت بپردازد كه امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

رئیس سابق بیمارستان رازی از برنامه های در دست اقدام گفت كه تامین تجهیزات آزمایشگاهی، سی تی اسكن ، اكسیژن ساز و راه اندازی سایت جدید بیمارستان برای استفاده از نسخ الكترونیكی بیماران و آمادگی پرونده های الكترونیك جهت اجرای شیوه های جدید در ارائه خدمت به بیماران ، از آن جمله است.

وی ، پرداخت بموقع مطالبات پرسنلی، و آمادگی برای پرداخت های مبتنی بر عملكرد، تعاملات خوبی كه با شهرداری منطقه، فرمانداری، فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی، و تلاش برای راه اندازی واحد توانبخشی شناختی را از دیگر برنامه های اجرا شده، ذكر كرد.

وی، از دكتر خراسانی معاون درمان كه شبانه روز در خدمت بیمارستان بودند، از آقای موران كه مدیریتی خالصانه در این مجموعه داشت، از دكتر اخوان فوق تخصص بیماری های عفونی كه دوشادوش در كنار مدیریت مجموعه، به وضعیت بیماران كرونایی پرداخت و در پیشگیری از بیماری تلاش كرد و از خانم نساجی زاده كه در حمایت و پشتیبانی از فعالیت های درمان تلاش كرد، تشكر و قدردانی كرد.

در ادامه این مراسم، دكتر رضایی رئیس جدید مركز روانپزشكی رازی طی سخنان كوتاهی ، ابراز امیدواری كرد كه در انجام وظایفش موثر باشد و از اعتماد دكتر خراسانی، حمایت دكتر خدایی و از حضور جمع مدیران، خیران و همكاران در این مراسم تشكر كرد و از آنان خواست كه در مدیریت بیمارستان كمك كنند، ضمن آنكه آمادگی همه همكاران را برای اجرای فرایند اعتباربخشی بیمارستان اعلام كرد.

سپس، دكتر فربد فدایی عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه و از پیشكسوتان حوزه سلامت روان، به خصوصیات و عملكرد خوب دكتر دانشمند و سابقه فعالیت دكتر رضایی اشاره كرد و از دكتر خانكه و دكتر خراسانی برای حمایت هایشان و از حضور دكتر فلاحی، دكتر لایقی و دیگر همكاران در این مراسم تشكر كرد.

دكتر مسعود فلاحی مسئول دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه نیز طی سخنانی از زحمات دكتر دانشمند در بازگشایی خیریه رازی كه نفع آن به بیماران می رسد، تشكر كرد و این بیمارستان را مدیر پرور دانست و گفت كه تجربه سخت كار در این بیمارستان ، سبب رشد افراد می شود.

وی برای دكتر دانشمند در انجام دیگر وظایف و دكتر رضایی در انجام مسئولیت جدید، دعای خیر داشت و تعامل در میان همكاران را در پیشبرد اهداف و رشد بیمارستان لازم دانست، ضمن آنكه حمایت خیران و مسئولان دانشگاه در تامین نیازهای بیمارستان رازی را یادآور شد.

در پایان این مراسم، ابلاغ دكتر رضایی رئیس جدید مركز روانپزشكی رازی توسط رئیس دانشگاه اعطا شد، و هدایای مسئولان دانشگاه و همكاران برای دكتر دانشمند در تقدیر از خدمات ایشان در یك سال و نیم مسئولیت مركز رازی اهداء شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نیكان - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۱۱ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷