دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه: وجود روابط عمومی قوی در هر سازمان، الزامی است
 
به مناسبت هفته ملی « روابط عمومی » (از 27 اردیبهشت ماه)؛

رئیس دانشگاه: وجود روابط عمومی قوی در هر سازمان، الزامی است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته "روابط عمومی" (27 اردیبهشت ماه)، طی نشستی با مسئولان و كارشناسان روابط عمومی در دانشگاه و مراكز درمانی تابعه، با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در معرفی یك سازمان، یكی از الزامات هر سازمان را وجود روابط عمومی قوی دانست.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه با گرامی داشت سالروز " ارتباطات و روابط عمومی " و عرض تبریك فرارسیدن این مناسبت به همكاران در روابط عمومی دانشگاه و مراكز درمانی، اداره روابط عمومی را چشم و گوش هر موسسه و عامل ارتباطات بهتر و بیشتر بین مخاطبان با آن سازمان و بالعكس معرفی كرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه، بیمارستان ها و كلینیك های تحت پوشش، معرفی این ظرفیت ها و رسالت های دانشگاه و توانمندی های خاص مراكز به جامعه را از وظایف روابط عمومی ذكر كرد.

دكتر خانكه با مقایسه امكانات و تعداد یك هزار و 300 تخت بستری بیمارستان روانپزشكی رازی با دیگر مراكز درمانی روانپزشكی در كشور كه نهایتا یك دهم تعداد تخت رازی را دارا می باشند، و شرایط بیماران مركز رازی بلحاظ وجود انواع اختلالات اعصاب و روان در سنین مختلف و شرایط متفاوت، و ظرفیت های علمی و تخصصی موجود در این بیمارستان، و همچنین، امكانات بیمارستان توانبخشی رفیده به عنوان یك بیمارستان فوق تخصصی و بی نظیر با خدمات استاندارد بین المللی در كشور، گفت: باید این امكانات و ظرفیت ها به جامعه معرفی شوند و هویت خودمان را بخوبی برای مردم گزارش كنیم.

وی خطاب به مسئولان و كارشناسان روابط عمومی در دانشگاه و مراكز تابعه افزود: باید تك تك ما، بلندگوی دانشگاه باشیم و اولویت كار روابط عمومی در دانشگاه و مراكز، معرفی شرایط خاص بیماران در مركز روانپزشكی رازی و تلاش كادر درمانی این مركز، خدمات ویژه بیمارستان توانبخشی رفیده و دو كلینیك پزشكی و توانبخشی وابسته به دانشگاه باشد.

تبدیل مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی به مجتمع بیمارستانی، از جمله برنامه های دانشگاه است

رئیس دانشگاه همچنین از برنامه های دانشگاه گفت كه تبدیل مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی به مجتمع بیمارستانی، از جمله این برنامه هاست تا علاوه بر ارائه خدمات كامل روانپزشكی، خدمات عمومی پزشكی و دیگر تخصص های پزشكی برای رفع نیازهای درمانی بیماران منطقه نیز ارائه شود.

وی افزود: ظرفیت های علمی و تخصصی مركز آموزشی و درمانی روانپزشكی رازی، حتی این امكان را برای برگزاری دوره های فوق تخصصی و فلوشیپ های مختلف حوزه سلامت روان برای متخصصان داخل و خارج از كشور فراهم كرده است.

دكتر خانكه، تامین تجهیزات آزمایشگاهی، سی تی اسكن و اكسیژن ساز برای بیمارستان روانپزشكی رازی و همچنین، تجهیزات PCR برای بیمارستان توانبخشی رفیده را از برنامه های در دست اجرا ذكر كرد كه با تلاش و پیگیری بسیار توسط همكاران در معاونت درمان و توسعه دانشگاه در حال اجراست.

وی با اشاره به نتایج برنامه های افكارسنجی روابط عمومی كه بصورت پویش و یا نظرسنجی اجرا شده، گفت: تامین امكانات رفاهی در برنامه های دانشگاه است، لزوم ایجاد مهدكودك برای نگهداری فرزندان همكاران، راه اندازی سرویس ایاب و ذهاب و یا امكانات زیارتی و سیاحتی برای همكاران با بهترین شرایط ممكن، از برنامه های مورد تاكید اینجانب است كه در دستور كار معاونت توسعه قرار دارد.

وی، با اشاره به بدهی دانشگاه در پائیز سال گذشته و ابتدای مسئولیت ایشان بعنوان رئیس دانشگاه، افزود: برغم مشكلات مالی در ابتدای مسئولیتم، از تمام توان و ارتباطات برای تامین منابع مالی استفاده شد و با انعقاد قرارداد با بیمه سلامت جهت پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی در بیمارستان رفیده، پرداخت پاداش كرونا به كادر درمان مراكز تحت پوشش، پرداخت بموقع كارانه و مطالبات پرسنلی، سعی شد تا بار مشكلات مالی دانشگاه و همكاران كاهش یابد.

دكتر خانكه، پرداخت كامل مطالبات پرسنلی و پوشش كامل برنامه واكسیناسیون در مراكز و ستاد دانشگاه، را از جمله برنامه های اجرا شده دانشگاه ذكر كرد كه پیشروتر از بسیاری دانشگاه های كشور بوده است.

وی با اشاره به تغییر نام دانشگاه در اواخر سال گذشته، گفت: هم اكنون دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعی، مرجعیت دارد و با واگذاری رصدخانه اجتماعی كووید 19 به دانشگاه ما، اولین ماموریت ملی به دانشگاه سپرده شد كه اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی، مدیریت شایعات را با " شفافیت در امور"، امكانپذیر دانست و گفت: به معاونان و مدیران زیرمجموعه تاكید كردم كه چگونگی پرداخت های مربوط به كارانه، اضافه كار، حق تمام وقتی و ... بصورت شفاف مطرح شود، و هرجا شبه ایجاد شد، موظف به اطلاع رسانی هستند. تا زمانی كه مسئولیت دارم، وام دار كسی نخواهم بود و شفاف عمل خواهم كرد.

وی افزود: در عین حال، انتظار دارم تا همكاران دلسوزانه با مسایل دانشگاه برخورد كنند و با تعصب و تعلق نسبت به دانشگاه، در رفع مشكلات، همفكری و همكاری داشته باشند.

با شركت در انتخابات، به تمامیت ارضی و هویت ملی خودمان احترام بگذاریم

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، جلب مشاركت همكاران در انتخابات آتی را وظیفه روابط عمومی دانست و تاكید كرد كه با شركت در انتخابات، به تمامیت ارضی و هویت ملی خودمان احترام بگذاریم.

دكتر خانكه افزود: با مراقبت و دوری از تندروی های چپ و راست ، باید مشاركت حداكثری را مدنظر داشته باشیم و از ایران عزیزمان حفاظت كنیم.

پیش از سخنان رئیس دانشگاه، انسیه عزیزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی ضمن عرض تبریك فرارسیدن هفته روابط عمومی به همكاران شاغل در واحدهای روابط عمومی و تشكر از حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه از برنامه های روابط عمومی، رویكرد این برنامه ها را از سنتی به سمت دیجیتال و استفاده از ابزار نوین ارتباطی ذكر كرد.

وی در همین راستا، به فعالیت بخش افكارسنجی روابط عمومی اشاره كرد و گفت: با اجرای پویش " اگر من جای رئیس دانشگاه بودم ... " و تحلیل نتایج آن در همكاری مشترك با كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه، تلاش می كنیم تا نقطه نظرهای همكاران انعكاس بهتر و بیشتری داشته باشد.

عزیزیان، تهیه و انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه، تاریخ شفاهی بیمارستان روانپزشكی رازی و ایجاد نمایشگاه دائمی از اقدامات مهم دانشگاه را از برنامه های امسال روابط عمومی دانشگاه ذكر كرد.

وی همچنین، افزود: استفاده بهینه از لابی ساختمان های دانشگاه برای ایجاد نمایشگاه دائمی با موضوع سلامت اجتماعی و توانبخشی، و مكانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، در برنامه های روابط عمومی است.

در ادامه، مسئولان و كارشناسان روابط عمومی دانشگاه، دو بیمارستان روانپزشكی رازی و توانبخشی رفیده، و دو كلینیك پزشكی و توانبخشی اسماء و نظام مافی كه در این نشست حضور داشتند، به ارائه نقطه نظرهای خود پرداختند.

در پایان این نشست كه در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، رئیس دانشگاه با گرامی داشت هفته روابط عمومی، با اعطای لوح، از خدمات تك تك مسئولان روابط عمومی و كارشناسان این اداره در دانشگاه و مراكز تابعه، قدردانی كرد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۱۱ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹