دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آمار مربوط به معضلات اجتماعی نباید محرمانه باشد
 
مدیركل امور اجتماعی استانداری كرمان گفت: به اذعان كارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشكلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلكه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و كارشناسی صاحب نظران در رفع و كنترل آنان استفاده شود.
آمار مربوط به معضلات اجتماعی نباید محرمانه باشد "عباس صادق زاده" مدیركل بهزیستی استان كرمان در شورای فرهنگی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر استان كرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث گسترش و اشاعه فرهنگ پیشگیری در سال های اخیر اظهار كرد: همسویی و اعتقاد عمیق مسئولین تاثیرگذار استان كرمان در خصوص اهمیت توجه و گسترش فرهنگ پیشگیری در سطح استان و از سوی دیگر اشراف كامل آنان به وضعیت موجود در سطح جامعه از موثرترین عوامل زمینه ساز اقدامات ارزشمند انجام شده در این حوزه بوده و بی تردید همچنان بستر عملكرد قابل قبول تر و موثرتر در آینده خواهد بود.

وی افزود: ظهور قوی و مشهود فرهنگ پیشگیری از الزامات سلامت و رفاه اجتماعی هر جامعه است و متاسفانه میزان نگران كننده شیوع اعتیاد در بین نوجوانان و زنان و همچنین آمار بالای شیوع سوءمصرف مواد در برخی از استان های كشور از جمله كرمان نشان از عدم توجه كافی به بحث پیشگیری در این مناطق دارد و بی تردید رفع این معضل از وظایف قانونی و شرعی ما است.

مدیركل بهزیستی استان كرمان در ادامه بیان كرد: در دست داشتن ابزارهای قانونی و از سوی دیگر اشراف كامل به مشكل موجود فرصت غنیمتی است تا با عمل به وظایف قانونی خود علاوه بر كسب رضایت خداوند قدم های موثر و ماندگاری در این زمینه برای جامعه برداشته شود.

وی گفت: مهمترین برنامه ما در سال جاری باید اشاعه فرهنگ پیشگیری و آگاه سازی در میان جامعه و خصوصا خانواده ها باشد.

در ادامه این جلسه "افزون" مدیر كل امور اجتماعی استانداری كرمان نیز اظهار كرد: علی رغم تلاش های قابل توجه انجام شده در بحث معضلات اجتماعی، وقت بسیاری را تلف كرده ایم و از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی عملكردهای احساسی غیر علمی و مقطعی ناكار آمد زیادی انجام شده است.

وی افزود: به اذعان همه كارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشكلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلكه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و كارشناسی صاحب نظران در رفع و كنترل آنان استفاده شود تا بیش از این شاهد عملكردهای نا كارآمد و بعضا تشدیدكننده در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۰۲ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰