دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

62 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
 
علی اربابی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نسخه نویسی الكترونیكی سازمان بیمه سلامت در راستای مدیریت داده های درمانی، پالایش داروهای بیمه ای و غیربیمه ای، شفاف سازی هزینه ای و منابع مالی از سال 1398 مورد توجه مسئولان بوده است.

وی از فراهم شدن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تولید نسخه های الكترونیكی در كلیه مراكز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در اردیبهشت ماه امسال قریب بر 10 هزار نسخه الكترونیكی شده است.

مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح كرد: در حال حاضر نسخه نویسی و نسخه پیچی در بیش از 95 درصد مطب پزشكان بخش خصوصی و همچنین 30 درصد مراكز دولتی دانشگاهی طرف قرار داد انجام می شود.

اربابی با بیان اینكه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال چاپ دفترچه های بیمه همگانی سلامت متوقف شده است، یادآور شد: از ابتدای تیرماه 1400 نیز صدور دفترچه كاغذی برای سایر صندوق های بیمه سلامت متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به 62 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت خاطرنشان كرد: مراجعه كنندگان به مراكز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی می توانند با ارائه كد ملی خدمات مورد نظر را دریافت نمایند.

مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ارتباط با تمدید اعتبار دفترچه های بیمه گفت: بیمه های سطح یك روستایی و همگانی بطور اتوماتیك تا پایان شهریور ماه انجام شده است و همه افراد می توانند از طریق سامانه #1666 از وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند.

اربابی در ارتباط با اختلاف ویزیت نسخه های الكترونیكی و دست نویس پزشكان متخصص، گفت: این اختلاف قانونی است و ما نیز نسبت به این موضوع معترض بوده و درصدد هستیم كه مابه التفاوت آن از طریق سازمان پرداخت شود.

وی از افزایش خدمات بیمه سلامت در سال جاری خبر داد و عنوان كرد: شنوایی سنجی، گفتار درمانی، كار درمانی برای مددجویان بهزیستی، پوشش بیمه ای بیماری خاص اوتیسم و داروهای مرتبط با كرونا از جمله تعهدات جدید سازمان می باشد.

 انتهای پیام/69014
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۱:۲۲ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶