دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 140 هزار سفیر سلامت خانوار در بوشهر
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا رصافیانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 140 هزار نفر سفیر سلامت خانوار و بالغ بر هزار و 700 نفر رابط سلامت محله در قالب برنامه "هر خانه یك پایگاه سلامت" فعال و در حال طی دوره های آموزشی می باشند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر افزود: برنامه ملی هر خانه یك پایگاه سلامت باهدف توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود و جامعه و همیاری و مشاركت جمعی و با تربیت سفیران سلامت و رابطان سلامت محله اجرا می گردد.

وی عنوان كرد: در این برنامه رابطان و سفیران سلامت در سه حیطه ارتقاء سلامت و پیشگیری، درمان های اولیه و توانبخشی در قالب 22 عنوان بسته آموزشی توسط مربیان شهرستانی آموزش دیده و به خانواده خود و سایر خانوارها منتقل می كنند.

رصافیانی خاطرنشان كرد: در پی ابلاغ اجرای برنامه "هر خانه یك پایگاه سلامت" از طرف وزیر بهداشت در سال جاری، گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر، به منظور آماده سازی كاركنان برای اجرای قوی و مؤثر برنامه و با هدف تربیت مربیان ارشد، اقدام به برگزاری دوره توانمندسازی كاركنان خود كرد.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر خاطرنشان كرد: در این راستا و در مرحله اول، كارشناسان حوزه ستادی مركز بهداشت استان و مراكز بهداشت شهرستان ها، به عنوان گروه هدف این برنامه آموزش های لازم را دریافت كردند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۰۵ - ۱۶/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵