دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نخستین قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كشور در كاشان راه اندازی می شود
 
كاشان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه كاشان گفت: نخستین قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كشور به دنبال سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان با استفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف راه اندازی می شود.
نخستین قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كشور در كاشان راه اندازی می شود كاشان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه كاشان گفت: نخستین قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كشور به دنبال سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان با استفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف راه اندازی می شود.

مسعود خاندایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كاشان در كارگروه اشتغال این شهرستان توانمندسازی اشتغال روستایی و كمك به قشرهای محروم جامعه در حوزه هایی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، كمیته امداد و بهزیستی است.

وی با یادآوری انعقاد تفاهم نامه مسوولیت های اجتماعی با شركت های سایپا سیتروئن و فولاد امیركبیر كاشان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مدیران سایر شركت های بزرگ شهرستان از جمله سیمان، فولاد، كربنات كلسیم و هامون نایزه برای حضور در این قرارگاه دعوت می شوند و فعالیت قرارگاه با تشكیل پنج كارگروه با مسوولیت ادارات و دستگاه های مختلف به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اكنون چهار مركز كاریابی در شهرستان كاشان فعال است كه برخی افراد هزینه اولیه برای ورود به این كاریابی ها را هم ندارند كه قرارگاه مسوولیت های اجتماعی علاوه بر حمایت از این افراد، از امتیازهای كارآفرینان درخصوص تامین تسهیلات قرض الحسنه از محل گردش حساب و ذخیره وجوه شركت های بزرگ استفاده می كند.

معاون فرمانداری ویژه كاشان با بیان اینكه یكی از قدیمی ترین پایگاه های حیات وحش كشور در منطقه قمصر واقع شده است، اظهار امیدواری كرد نظارت بر این منطقه با استفاده از شیوه های بروز از جمله هلی شات و دستگاه های پیشرفته در راستای جلوگیری از صید و شكار بی رویه با حمایت قرارگاه مسوولیت های اجتماعی بیش از پیش صورت گیرد.

نخستین قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كشور در كاشان راه اندازی می شود

وی افزود: توجه و حمایت اقتصادی هدفمند به حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای از جمله ایجاد موزه های میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، مطبوعات و حمایت از هنرمندان كه در دوران كرونا با آسیب جدی مواجه شدند از دیگر هدف های قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كاشان است.

خاندایی ادامه داد: ساماندهی قشرهای محروم و ساماندهی آنان از سوی بهزیستی و كمیته امام امام خمینی (ره) به طوری كه با فراگیری كسب و كار به درآمد پایدار برسند نیز از دیگر هدف های قرارگاه مسوولیت های اجتماعی كاشان محسوب می شود.

وی خاطر نشان كرد: كاشانی ها از گذشته های دور در حوزه خیری فعالیت های مناسبی داشتند اما بیشتر به صورت جزیره ای صورت می گرفت كه قرارگاه مسوولیت های اجتماعی به دنبال هدفمند كردن این كمك ها است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه اول خرداد برای بازدید و افتتاح چند شركت صنعتی، امضای تفاهم نامه مسوولیت های اجتماعی با شركت های صنعتی و تولیدی در راستای توانمندسازی روستاییان و ایجاد اشتغال در بخش حاشیه شهرها به شهرستان های كاشان و آران و بیدگل سفر كرد.

نشست با صنعتگران، معدن كاران و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی كاشان و شهرك صنعتی صباحی بیدگلی بازدید، كلنگ زنی و امضای تفاهم نامه مثلث اقتصادی مسوولیت های اجتماعی شركت فولاد سپید فراب كویر آران و بیدگل نیز در سفر یك روزه رزم حسینی به شهرستان های كاشان و آران و بیدگل انجام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه انعقاد تفاهم نامه های مسوولیت های اجتماعی در كاشان گفت: 300 شركت در سراسر كشور با انتخاب و اختیار خود و بدون تكلیف حكومتی قراردادهای مسوولیت اجتماعی را منعقد كردند تا افزون بر رشد و توسعه منطقه خود و روستاهای نزدیك این شركت ها و حاشیه شهرها را بدون مهاجرت و با ایجاد اشتغال به پیشرفت و آبادانی برسانند.

رزم حسینی افزود: این قراردادها به منظور پول پاشی نیست، بلكه از طریق آموزش كسب و كار و احیای تاریخ شفاهی اقتصادی پیرامون آن منطقه اقتصاد روستایی را به اقتصاد شهری گره می زند و شركت های كوچك و متوسط با پشتیبانی شركت های بزرگ در كشور گسترش می یابد.

شهرستان كاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 كیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 كیلومتری اصفهان قرار دارد.

نزدیك به یك هزار و 500 واحد تولیدی و 13 شهرك، ناحیه و منطقه صنعتی در كاشان وجود دارد.

افزون بر 800 واحد تولیدی نیز در شهرستان آران و بیدگل فعال است كه بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می كنند.

برچسب ها
- وزارت صنعت معدن و تجارت
- اشتغال پایدار
- كاشان
- مسوولیت اجتماعی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۵ - ۰۳/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸